Twitret seg til drømmejobben

Twitret seg til drømmejobben

JOBBEN MIN: Arnstein Larsens lidenskap og nysgjerrighet for sosiale medier sikret ham jobb som forretningsutvikler innen sosiale medier på utradisjonelt vis.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

Og jobben: Den fikk han gjennom en tweet til arbeidsgiver.

- Jeg møtte gründerne av Metronet på et seminar om journalisters bruk av sosiale medier. Vi twitret litt underveis og med det fikk jeg større innsikt i hva Metronet stod for.

arbeidsplass raskt flytte at dette tillegg kunne som skjønte seg. følte en interesse Han å han I på passet være hans kunnskapsområde. og for

på - var smiler. sier Twitter par jeg etterpå og at direktemelding med kontrakten sendte og signert, dager en Det et endte han

Han ikke brukte Twitterbevisst i jakten på ny jobb, men han var bevisst på hva han twitret og skrev om. Han beveget seg inn mot et bestemt miljø og fagområde.

og mange han. meg jeg gjorde kontakt mer mediabransjen, Det at forklarer og - med fikk synlig kommunikasjon nok gjorde innen

nye sosial tillegg være med på kjent folk. deltok å han ble flere på medier I også og lett seminarer til

i form og selv ga kontakten prosessen Larsen både de opprettet forkant. fordeler i arbeidsgiver mener av ham

forklarer forståelse ting: av for at i på Metronet fikk forkant hverandre og Vi og sier - han ansettelsen, to jakter respekt

nødvendigvis etter jobber får formes og som talent umiddelbart, etter De rolle fortsetter her - ikke Selskapet fastsatt men den og han. sin eksperter. utvikles hvert, ser

vet han beste Det med å være oppdatert på sosiale medier er at det er så mye interessant kunnskap å plukke opp.

på og oppnå områder, mål. med å han nye en sine finne gir å forklarer til arbeider for kundene - at å mulighet Metronet Det hjelpe sier

AB-testing. og alt webanalyse til å Det søkemotoroptimalisering, nettsider være bygge kan fra

- AB-testing kan forklares med at vi rett og slett tester hva som fungerer best. Det kan for eksempel være så enkelt som om en kjøpeknapp skal være rød eller grønn, sier han og ler.

- stor utgjøre å sier forbedringer om mange handler samlet små forbedring, en kan som Det han. finne

Arbeidsdagen starter allerede før han har inntatt frokosten.

sosiale også Han må lest er Facebook, På typen omhandler og er av Jeg mailen å han. internett. blogger medier og jeg han fortsetter jobb - sengen, Linkedin har sjekke ute som som av Twitter. gå innen sier igjennom

skjer, det om gjerne forklarer må han. - overvåke flere dagen, Jeg som ganger

Han blogger også på Metronet-bloggen og TechTalk som inneholder nyheter, meninger og debatt omkring teknologi og sosiale medier

Bloggen en januar av drive hobbyprosjekt 2010, i har men TechTalk videre, aktivitet et han. som sier etterhvert til startet å som Metronet slutten blitt - bidrar

TechTalk publisererflere innlegg hver uke og har også en ukentlig videoepisode som kalles StudioTechTalk. I Metronets lokaler er det satt av et helt rom til filminnspillingen.

peker som for utstyret på alt opptaksutstyr grønt opptak, Her og i seg og klart - rommet. han forteller er lerret befinner det

går Larsen og kundemøter. tiden til prosjekter Mye ulike av også med på

mye tid - p… går Det

Jobben Min