Juniper går så det suser

Omsetningen i tredje kvartal endte på 2,5 milliarder kroner. Det er en økning på 118 prosent i forhold til samme kvartal i fjor.
-- Sist år installerte vi Junipers networks E-series rutere i nettverket vår. Det har satt oss i stand til å bli mer fleksible, slik at vi kan tilby flere intelligente bredbåndstjenester til våre kunder. Etterhvert som vi vokser, vil vi fortsette med å stole på at Juniper Networks' innovasjon vil hjelpe oss til å ligge i forkant av den teknologiske utviklingen, sier Telenors teknologidirektør Berit Svendsen ifølge en pressemelding som ble sendt ut fra Juniper sist uke.

Nå viser resultatene for tredje kvartal at Berit Svendsen og Telenor ikke er alene om å synes godt om Junipers nettverksutstyr. Omsetningen i tredje kvartal endte på 375 millioner dollar (2,5 milliarder kroner), mot 172 millioner dollar i samme kvartal i fjor. Det betyr en vekst på 118 prosent. Resultatet er i overkant av analytikernes forventninger.

Omsetningsveksten skyldes delvis oppkjøpet av Netscreen, som bidrar med 90 milloner på topplinjen. Uten overtakelsen av Netscreen ville omsetningsveksten vært på 66 prosent.

Junipers kvartalsresultat viser 48,8 millioner dollar. Det er også er en pen vekst i forhold 7,2 millioner dollar, som var resultatet i tredje kvartal i 2003.

Nå tar toppsjef Scott Kriens sjansen på å rigge selskapet for videre vekst.

-- Vi er nok en gang fornøyd med omsetnings- og inntjeningsveksten i tredje kvartal. Det fører til at vi kommer til å investere i å skalere opp selskapet, slik at vi er klar for fortsatt ekspansjon, sier Kriens i en pressemelding.