Kampen tetter seg til om næringslivsnyhetene på nett

Nettstedet N24.no har inngått samarbeid med IDG Magazines Norge og medienettstedet Kampanje.com.

- Fra N24s oppstart på nettet 18. april kommer vi til å distribuere nyheter fra Kampanje, samt IDG som står bak blant annet Computerworld.no, pcworld.no og DigitalWorld.no. Vi er meget fornøyd over å ha fått på plass et slikt samarbeid med to av Norges aller ypperste redaksjonelle fagmiljøer, sier utgiver Hans-Christian Vadseth i N24.

Han sier at avtalen sikrer N24 oppdatert nyhetsstoff fra to viktige fagfelt, samtidig som Kampanje og IDG får muligheter til å øke sin trafikk gjennom samarbeidet.

Fra IDG er det primært næringslivsnyheter innen IT/Telekom, samt siste "duppedittnytt", som skal formidles. Fra Kampanje omfatter avtalen hele spekteret av medierelaterte nyheter.

Skal bli størst

- Kampanje har meget høy standing i fagmiljøene innen media, PR og reklame. IDGs produkter har det samme innen it-miljøene. At de ønsker å samarbeide med akkurat oss er et tydelig signal om det potensialet de og mange andre ser i vårt nettsted, sier Vadseth.

Planen til det Aftenposten- og VG-eide nettselskapet er å bli største nettsted for næringsliv i løpet av kort tid. At konkurrentene nå ruster opp sine produkter, endrer ikke på denne ambisjonen.

- Dette blir gøy! Vår inntreden på denne arenaen har ført til en voldsom skjerping hos våre konkurrenter. Vi gleder oss til kampen, sier Vadseth.

Les også: Aller og TV2 sammen om næringslivsavis på nett