BLEKKSATSING: Tor Arne Moe mener Epson har mange fortrinn på skrivermarkedet.(Foto: Epson)

Epson trapper opp i Europa

Styrker organisasjonen og skal implementere nye kanalprogrogrammer for blekksatsing.

Publisert Sist oppdatert

I forbindelse med Epsons program for å investere 50 millioner euro i Europa (med fokus på infrastruktur, IT, markedsføring og utvidelse av arbeidsstyrken) har de utnevnt to nye seniordirektører for den europeiske satsingen, ifølge pressemelding. Målet er 2 milliarder euro i omsetning i 2020 og å utvide den europeiske arbeidsstyrken med 10 prosent.

Ernest Quingles får rollen som direktør med ansvar for bedriftssalg i Europa, mens Darren Phelps er utnevnt til direktør med ansvar for Epsons Business Imaging and Print-divisjon for EMEAR-regionen. Disse to skal samarbeide tett for å utvikle Epsons markedsstrategi og implementere nye kanalprogrammer for å dekke kundenes behov i Europa.

Blekkmisjonærer

– Epsons storsatsing i Europa for å få flere virksomheter til å bytte fra laser- til blekkskrivere gir stor drahjelp i det norske markedet både på produkt- og markedssiden. Et eksempel er den europeiske markedskampanjen Make the switch som er i startgropen. Den skal vise de miljø- og konkurransemessige fordelene blekkskrivere gir. Dette sier Tor Arne Moe, som er salgssjef i Epson Norge.Han forteller at Epson har investert 400 millioner euro i nye produksjonsanlegg og at 185 millioner euro skal investeres i blekkskriverteknologien deres de neste tre årene. Her mener han Epson scorer på miljø, lavere strømforbruk og kostnader, og han hevder videre at blekkbaserte skrivere er overlegne laserteknologien som fremdeles er dominerende i markedet.