Kaos i dansk Telio-selskap

Det norsk-eide ip-telefoniselskapet Musimi opplever en flom av klager.

Musimi var et av de første selskapene som tilbød ip-telefoni til private danske brukere i 2004. Selskapet ble kjøpt opp av den norske pioneren innen bredbåndstelefon Telio i oktober i fjor. I dag har Musimi problemer, eller "knas i maskineriet" som danske Computerworld kaller det.

 

På grunn av tekniske problemer, som at telefontjenestene ikke virker når de skal, har resultert i en klagestorm mot selskapet.

 

Den tidligere eieren Jens Davidsen melder om tidlige samarbeidsproblemer.

 

- Vi arbeidet ikke så godt sammen med Norge, og det var litt vanskelig å få prioritet. Det var ikke så god styring på tingene, sier han til Computerworld.dk.

 

Manglende ressurser 

 

Han mener at manglende ressurser har vært skyld i problemene som Musimi har.

 

Rune Strømmen fra Telio innrømmer at Musimi har hatt sine utfordringer, men det skyldes ifølge ham menneskelig rutinesvikt. Strømmen lover at de nå har gitt selskapet mer ressurser.

 

Han opplyser også om at Telio snart lanserer egne tjenester i Danmark