Trine Stangeland, direktør i Lyse Dialog. (Foto: Lyse)

UTVIDER:  - Vi vil utvikle et nasjonalt sterkt kompetansemiljø på kundeservice, sier direktør i Lyse Dialog Trine Stangeland. (Foto: Lyse)

Lyse får 100 nye medarbeidere

Det vil ikke hjelpe på galopperende ledighetstall i Stavanger-regionen, men Lyses televirksomhet får nå 100 flere ansatte, men da i Drammen og Porsgrunn.

Første september tar nemlig Lyse over kundeservice og fakturering for Viken Fibers Altibox-kunder.

Fra september vil kundeservice i Viken Fiber og den delen som håndterer fiber i Energiselskapet Buskerud (EB) sortere under Lyse Dialog, et datterselskap i Lyse-konsernet. Viken Fiber er den største av Lyses Altibox-partnere, og leverer Altibox-tjenester over fiber til kunder på Østlandet.

- Målet og bakgrunnen for å gjøre dette er å sikre at kunden får absolutt den beste opplevelsen i markedet, at kundene i større grad får samme opplevelse på tvers av partnere og å utnytte stordriftsfordeler, forklarer Trine Stangeland, administrerende direktør i Lyse Dialog.

Lyse har erfaring med å drive kundeservicetjenester fra to lokasjoner. Det største kundesenteret er på Mariero i Stavanger, mens et annet er lokalisert på Jørpeland. Nå får de to lokasjoner til, nemlig Porsgrunn og Drammen.

Lyse Dialog overtar kundeservice- og faktureringsaktivitet for over 120.000 kunder til Viken Fiber som er i en sterk vekstfase. Alle ansatte på Østlandet vil beholde eller få tilbud om jobb der de jobber i dag.

Altibox har tre år på rad fått prisen for beste kundeservice for bredbånd fra TNS Gallup, og har fem år på rad blitt kåret av EPSI til å ha de mest fornøyde og lojale kundene innen bredbånd og tv.