Kjemperesultater i salgsklare Signal

Midt inne i en salgsprosess leverer Bodø-selskapet Signal bredbånd sitt beste resultat noensinne.

Publisert Sist oppdatert

Men salgsprosessen ennå pågår, leverer Signal Bredbånd i Bodø sitt beste resultat noensinne. Kontrollert vekst og solid bunnlinje.

- Vi omsatte for 158 millioner kroner i fjor og sikter mot 170 millioner i år. Hele tiden med solid lønnsomhet. I privatmarkedet er markedet i Nord-Norge med Altibox. I bedriftsmarkedet følger vi våre regionale kunder ut på nasjonalt plan, sier adm. direktør Hans Larsen.

Solid bunnlinje

Dekningsbidraget i fjor var på 61,5 prosent og EBITDA endte på 26 millioner i fjor mot 18 millioner året før. 41 prosent av omsetningen er i bedriftsmarkedet, 51 prosent i privatmarkedet. 4 prosent etablering. Signal hadde ved årsskiftet 10.374 Altibox-kunder og vel 400 kontrakter i skuffen,

Det unike med Signal i forhold til mange lokale/regionale bredbåndselskaper er deres høye andel i bedriftsmarkedet der de nå opererer i hovedsak i Nord-Norge, men også med litt spinn off i Sør-Norge.

Det som kanskje imponerer mest er den jevne veksten Signal har lykkes i å få til – de siste årene med 25-30 millioner i årlig omsetningsvekst. I 2009 hadde selskapet 69 millioner kroner i omsetning.

- Operativt søker vi å være nøktern og nøysomt. Med økte skalafordeler og flere kunder vil det være gode muligheter å bedre bunnlinja ytterligere, sier Hans Larsen.

Etter det Telecom Revy erfarer pågår det fortsatt en salgsprosess som begynner å dra i langdrag. Det var ventet en avklaring like over nyttår. Det er de seks kraftselskapene som eier Signal med Salten Kraft (SKL) i spissen som er selgere. Noe som sannsynligvis kompliserer prosessen er at selve fibernettene ikke opprinnelig var til salgs. Signal er ingen stor fibereier. Fiberen er det eierselskapene som eier separat.