Komplett vokser

Administrerende direktør Eric Sandtrø i Komplett (bildet) kan glede seg over 25 prosent vekst i andre kvartal.

Den pene veksten ga nettbutikken Komplett en omsetning på 436,7 millioner kroner sist kvartal. 

Direktesalg til sluttkunder utgjorde 305,0 millioner kroner, noe som betyr en vekst på hele 36 prosent. Forhandlersalget endte på 131,7 millioner kroner. Det er en beskjeden økning på fire prosent.

24 prosent av Kompletts omsetning var utenfor Norge i andre kvartal.

Selskapets driftsresultat ble 10,5 millioner kroner, mot 1,9 millioner kroner i samme kvartal i fjor. Resultatet før skatt viser et overskudd på 11,6 millioner kroner.

I andre kvartal har spesielt produktkategoriene flatskjermer, bærbare pc-er, digitale kameraer og mobiltelefoner hatt solid vekst. Gjennom kvartalet har Komplett styrket markedsføringsaktivitetene med blant annet utgivelse av en 76-siders katalog distribuert i 450.000 eksemplarer i Norge. Katalogen fokuserer på den store og økende bredden i Kompletts produkttilbud og har bidratt til å øke salget av nyere produktgrupper, skriver selskapet i en pressemelding.