iPod til å spise opp (på ordentlig)

iPod til å spise opp (på ordentlig)

Etterlikning er den mest oppriktige formen for smiger. Her er IcePod.

Etterlikning er den mest oppriktige formen for smiger, heter det - og det synes å være tilfellet for Hennig Olsens nykomling for sommer-sesongen, icePod.

Det er deilig med teknoligi, synes vi, og Apples produkter er - i tråd med navne-opphavet - til å spise opp. Sistnevnte fortrinnsvis med øynene. Men har vi ikke alle egentlig drømt om å kunne spise opp de freshe iPod-ene? Den norske is-produsenten Hennig-Olsen tar dette åpne spørsmålet videre, og lanserer nyheten icePod. Det er istid - på mer enn én måte.

Vaniljeis med peanøtt-trippel i som i formen kan minne om den første iPod-en som Apple lanserte i 2001. Varmerket icePod registrerte Hennig Olsen allerede i 2007, men en god ide blir sikkert bare bedre med årene?

La oss bare håpe at reklame-kampanjene ikke bruker Vanilla Ice's Ice ice Baby som lydspor. De karakteristiske dansende silhuettene er i hvert fall på plass. Og den tilsiktede medie-oppmerksomheten er allerede oppnådd.

LES OGSÅ: SonicChair med iPod- og Mac-integrasjon

Det mest interessante med denne coole (skjønner?) nyheten er sannsynligvis ikke de tre lagene med peanøtt, men en nedlastbar låt som følger med på kjøpet. Visstnok med norsk musikk, og det er noe usikkert om tjenesten leveres over iTunes. Sannsynligvis ikke.

Men isen er sikkert god, den. Det eneste vi lurer på nå - ved siden av om det blir noe underholdende rettslig etterspill for plagiat av åndsverk - er hvordan man skal spise isen uten å få sjokolade på fingrene. Som du skal bruke til å betjene den riktige iPod-en med.

Via Hennig-Olsen

Les om: