Lenovo inn i forbrukermarkedet

Lenovo inn i forbrukermarkedet

Kommer med pc-er for hvermannsen

Frem til nå har kinesiske Lenovo hovedsakelig solgt pc-er til forretningsmarkedet. I følge en pressemelding vil selskapet nå gå inn forbrukermarkedet, både i Norge og andre vestlige land. De første produktene skal lanseres i løpet av 2008.  

Lenovo er i dag rangert som verdens tredje største pc-produsent, etter at de for to år siden kjøpte IBMs pc-divisjon.

Lenovo er markedsleder på forbrukerområdet i Kina, og har allerede lansert forbruker-pc-er i India og Tyskland.

- Vi vil tilby norske forbrukere kvalitets-pc-er, slik våre forretningskunder får i dag, sier Hanne Klausen, som er daglig leder av Lenovo Norge.  

Selskapet oppretter en egen forbrukerenhet for vestlige land, foreløpig ledet av styreformann Yang Yuanqing. Ifølge IDC vil forbrukermarkedet i markeder med stor pc-metning, som det vesteuropeiske, øke med 8,1 prosent solgte enheter de neste tre årene.

LES OGSÅ: Lenovo går nye veier

Komponenter