Microsoft: Det koster 190 000 å fylle en iPod

Microsoft: Det koster 190 000 å fylle en iPod

Først angrep de Mac-prisene. Nå mener Microsoft at iPod er altfor dyrt.

Microsoft gir seg ikke med reklamekampanjer mot Apple. Nylig lanserte selskapet tre reklamefilmer hvor de mente at Mac-er var altfor dyre og ikke verdt pengene. I den nye reklamefilmen er det iPod som får svi.

LES OGSÅ:

Apple svarer med nye Get-A-Mac-videoer

I reklamefilmen, som dukket opp på Youtube for noen dager siden, forteller finansrådgiveren Wes Moss at det skulle koste 30 000 dollar å fylle en 120 GB iPod 120GB. Rådgiveren synes derfor at man heller skal velge en abonnementsløsning som Zune Pass, der man kan få like mye musikk til bare 14,99 dollar i måneden.

Ars Technica har regnet på det og får ikke tallene til å stemme. Med et Zune Pass kan man laste ned så mange låter man vil i måneden, men man får bare beholde ti låter av dem. Dermed skulle det ta 250 år og koste 45 000 dollar å laste ned et tilstrekkelig antall låter for å fylle de 120 gigabytene i iPod-en.

Heller ikke AppleInsider er overbevist. De hevder at om man kjøper hele album i stedet for enkeltlåter skulle kostnaden blir mye lavere. De tror heller ikke det er svært sannsynlig at noen faktisk skulle fylle hele musikkspilleren sin med musikk kjøpt fra iTunes.