MobileMe med «Live Chat»-support

Apple tilbyr nå aktiv kundestøtte på MobileMe 24 timer i døgnet. Vi har testet tjenesten.

Apple har bestemt seg for å ta sin «cloud»-tjeneste MobileMe på alvor, og tilbyr nå «live support» 24 timer i døgnet.

LES OGSÅ: Kjendis-konto hacket

Apple har egne support-sider for MobileMe-tjenesten. Den norske siden finnes her, men språket er foreløpig kun engelsk. Siden har både status-informasjon, system-historikk og også vel-utviklede hjelpefunksjoner i tekst-form.

Dersom man likevel blir sittende fast med et problem man ikke finner svar på, går det nå an å chatte live med en Apple support-tekniker døgnet rundt, syv dager i uken. Et eget Chat Now-ikon vil vises på sidene dersom support er støttet av Apple for det aktuelle temaet.

LES OGSÅ: Slik deler du store filer med iDisk

Fungerer godt

Vi har testet tjenesten, og kan melde at den fungerer godt. Den minner om en hvilken som helst live-chat, og Apples support-ansatte er høflige og kunnskapsrike.

Dersom problemet ikke løses der og da, tilbyr Apple seg å komme med en tilbakemelding per e-post på et senere tidspunkt.

LES OGSÅ: Effektiv fildeling med Dropbox

Problemet vårt fikk de ikke rettet opp, men det visste vi egentlig fra før (det var snakk om en begrensning i MobileMe-tjenesten mot Windows-systemer). Teknikeren kunne heller ikke si noe om fremtidige funksjoner og nyvinninger for MobileMe - men å forvente dét ville vært som å tro på julenissen.

Likevel er vi godt fornøyd, og vi kan anbefale alle som har spørsmål (på engelsk) om å forsøke seg.

Nå begynner MobileMe-abonnementet å bli verdt prisen!

Les om: