Reklame som utvider virkeligheten

Reklame som utvider virkeligheten

Norsk Volkswagen-reklame tar i bruk iPhone-app.

Opplev utvidet virkelighet i møtet mellom reklame og iOS-app.

Det skjer mye innovasjon i bilindustrien, og tilsvarende mye kreativ markedsføringen i dens kjølvann.

Les også: BMW med iPad-integrasjon

Digital teknologi blir i større og større grad integrert i morgendagens bil, både som luksus-tilbehør, men også som styringsintelligens. Volkswagen har utviklet en rekke teknologier som du nå kan prøvekjøre med din iPhone.

Opprinnelig var dette en innovativ reklamekampanje i landets store aviser i begynnelsen av mars, men du kan fremdeles gjenskape kjøregleden selv.

For å demonstrere Lane Assist, Adaptiv Cruice Control og Adaptive lys, fikk man Mobiento til å utvikle en app som legger videosignalet fra et iOS-kamera oppå et bilde av en veibane.

På iOS-skjermen vises en bil med korresponderende teknologi i bruk. Det hele forklares langt bedre i videoen som er gjengitt nedenfor.

Les også: iPad blir RangeRover standard-luksus

Volkswagen Norge-appen kan lastes ned gratis fra iTunes App Store her. Krever iOS-enhet med kamera.

Du kan laste ned bakgrunnsbildene som ble brukt i reklamen, og dermed teste appen selv, her .

Via Apt.

Les om: