Viewsonic med ny nettbrett-strategi

Viewsonic med ny nettbrett-strategi

Satser heller på nisjeprodukter. Nettbrett-markedet er mettet, ifølge amerikadirektøren.

Viewsonic har kunngjort at de trekker seg ut av massemarkedet for nettbrett. I stedet skal selskapet produsere nettbrett rettet mot nye markeder og nisjevertikaler.

Den amerikanske produsenten, som er mest kjent for sine skjermer, har lansert en rekke Android-baserte nettbrett de siste to årene.

Blant selskapets modeller er Gtablet med 10-tommers skjerm og syvtommeren Viewpad 7.

- Mettet

Apples posisjon i markedet, kombinert med et økende antall Android-enheter som kjemper om konkurrentenes oppmerksomhet, har ført til at markedet for nettbrett ifølge Viewsonic er mettet.

- Nettbrett-formfaktoren er fremdeles en viktig del av vår visjon og strategi for fremtiden, sier Jeff Volpe, Viewsonics direktør for Americas (Nord- og Sør-Amerika, fra Canada til Cape Horn, red.anm.), til amerikanske CRN.

- Når det er sagt har Viewsonic tatt den strategiske beslutningen om å konsentrere vår fremtidige innsats rundt tablets inn mot nye markeder og nisjevertikaler, sier han.

Nisjer

Ifølge Viewsonic er det et voksende behov innen vertikaler som retail og liknende, der nettbrett kan utføre ulike spesialiserte oppgaver.

Ettersom kommersielle nettbrett ikke er tilpasset slike oppgaver mener Viewsonic at det finnes store muligheter i dette markedet.

- Det betyr at vi vil fortsette å utforske mulighetene i bedriftsmarkedet, der vi kan bruke vår ledende posisjon og lange partnersamarbeid til å levere tilpassede og verdifulle løsninger som ikke finnes i konsumentmarkedet til kundene våre i vertikale markeder, sier Volpe.

Les om: