Småklipp fra it-bransjen

Socialboards vant Deloittes gründerpris, Intelekom skriver kontrakt med SAS og om konferansen Intralife.

Publisert Sist oppdatert

Netlife Research arrangerer intranetkonferanse

Med byline "Kjærlighet til intranettet" arrangerer Netlife Research sin fjerde intranettkonferanse, Intralife.

Målet med konferansen er, ifølge arrangøren, å vekke ny kjærlighet til intranettet som de ansattes beste venn.

Intralife arrangeres 23. og 24. mai på Clarion Hotel Royal Christiania i Oslo, og kan lokke med foredragsholdere som britiske Sam Marshall fra Clearbox Consulting og Intranet Benchmarking Forum og Liz McNamara Hundere fra Yara.

Marshall skal lære oss å være glad i det gode intranettet, mens McNamara Hundere skal presentere hvordan Yara bygget opp sitt intranett som støtter 7500 ansatte i over 50 land.

Det blir også workshops, som for eksempel "Lykkelig med Sharepoint" og "Endelig innhold som de ansatte liker".

Du kan lese mer på konferansens nettsider.

Socialboards vant Deloittes gründerpris

Deloitte Connect Venture League er et samarbeid mellom Connect Norge og Deloitte, og skal være en uformell møteplass for alle som er interessert i innovasjon, utvikling og venturemuligheter.

Samtidig får tre eller fire små ventureselskaper presentere seg i en mini-konkurranse om hvem som har den beste ideen. Ved årets slutt inviteres alle vinnerne av mini-konkurransene presentere seg på nytt, og en av disse kåres til beste forretningside.

I år gikk Socialboards av med seieren. Gründer Anne Kristine Grude har fått tildelt mentorcase fra Connect Østlandet og vant i går finalen i Deloitte Connect Venture League 2012 og ble med det kåret til Venture of the Year.

Socialboards leverer applikasjonen med samme navn, som blant gjør kundebehandling sosialt, ved å gjøre det enkelt for kundene å gi tilbakemeldinger og for organisasjonen som kan samle all tilbakemelding fra forskjellige kanaler i ett enkelt system.

SAS velger kontaktsenterløsning fra Intelecom

Flyselskapet SAS har valgt den skybaserte kontaktsenterløsning Connect fra Intelecom, og skapt et felles kontaktsenter som støtter bakkeservicen i Sverige, Norge og Danmark, heter det i en pressemelding.

SAS i Sverige har brukt Connect i flere år, og er svært fornøyd med løsningen. Det er ligger til grunn for at løsningen nå implementeres i resten av Skandinavia for å gi en felles struktur.

- Vi bestemte oss for å fortsette å investere i Intelecoms Connect, og standardisere løsningen i alle tre landene, sier Jeff Markstedt, IT-direktør i SAS i Sverige.

Løsningen Connect håndterer kundeforespørsler via telefon, e-post og SMS, og i SAS sitt tilfelle brukes løsningen for eksempel når en kunde melder fra om om forsinket bagasje. Da får kunden et telefonnummer som er koblet til systemet, som da fungerer som en unik sporings-ID. Når bagasjen er lokalisert, får kunden en tekstmelding med informasjon om når bagasjen leveres til den oppgitte adressen.

- Intelecoms skybaserte kontaktsenterløsning Connect er fleksibel og hjelper SAS med å yte rask og god service til kundene, uansett om de befinner seg i Sverige, Norge eller Danmark, sier Torkel Engeness, administrerende direktør i Intelecom i Norge.