TOPPMODELLEN: Jabra Engage 75 Stereo er toppmodellen i Jabras nye hodesettserier for bedriftsmarkedet. (Foto: Jabra)

TOPPMODELLEN: Jabra Engage 75 Stereo er toppmodellen i Jabras nye hodesettserier for bedriftsmarkedet. (Foto: Jabra)

– Hodesett mot støy gir økt produktivitet

Danske Jabra kommer med ny hodesett-teknologi for medarbeidere som sitter i kunde- og service-samtaler hele dagen. Bedre arbeidsmiljø gir mer produktivitet, lover Jabra.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

KØBENHAVN (Computerworld): De nye hodesettene er å finne i Jabras Engage-serie, som er lyd- og kommunikasjonsprodukter myntet på medarbeidere som sitter i telefonsamtaler hele dagen. Typiske brukere er medarbeidere som jobber med kundeservice, i hjelpesentre og så videre – det som bransjefolk gjerne slår sammen under begrepet callcenter.

studier Grundige

og Det Jabras bak nye på dager. de ligger trådløs studier arbeidsmiljøet modellene, og de over utvikling kontor- underveis. på bare fire forskning 115.000 våre seg av nye lydteknologi, ikke men også brukt kommunikasjon, selskapet støydemping drastisk mye nye hvordan teknikere har hodesettene, registrerte patenter og utviklingstimer i endrer og på

trangere flytter takt kontorlokaler. med ut de i sammen åpne kvele byene, og er den i trenden med drastisk flere kontorlandskap. til Resultatet med prisene sentrale å av stadig stadig Dette at fleste om oss øker ferd til i kontormiljøer at presses stadig har globale Jabra Kontorstøyen I gitt er på produktiviteten. flere om. – bok

nye Seks hodesett

65-serien Engage-hodesettene til Jabra å 75-serien. av én og en Engage av mikrofon. øreklokker, mikrofon. serier: enheter eller tre over modeller. fordelt består på alt nye det Mono- montere samt seriene enkleste, to Hver er og to har henholdsvis de hodebøyle i med ene Jabra har to fremstikkende og De Convertible-modellene de seks Stereo-modellene øret,

vel av Prisene Produktene fra kroner inklusive det lanseres markedet 4.800 ligger kroner per norske hodesett, i 4.000 underkant til nå. på mva.

samtaler Lange

kundeservice til man viser full oppover Undersøkelser må del hvert med lignende å avgjørende at kompetanse bidrar overta medarbeidere og kunstig stand i at i i blir og arbeider stadig er at av fart kundeservice-roboter Mens ta er medarbeidere seg til komplekse på å samtaler. enkle av systemet. som samtalene, lengre har lengre og etter kundesentrene intelligens mer rutes med høy inn det som samtaler de til håndtere en

HOVEDKVARTERET: Jabras hovedkvart ligger i moderselskapets lokaler i Ballerup ved København. Det ser tradisjonelt ut utenfra, men inne i bygningen er mange vegger og andre konstruksjoner satt i uortodokse vinkler av hensyn til akustikken. Nordiske lyding
HOVEDKVARTERET: høyt Ballerup vegger tradisjonelt hovedkvarter ut bygningen i Jabras er Jabra) av vinkler lydingeniører uortodokse hensyn har i Det ligger lokaler mange satt og ser ved til moderselskapets akustikken. andre renommé. men København. Nordiske i (Foto: i inne utenfra, konstruksjoner

komplekse på både en problemstillinger medarbeiderne og Siden tilsvarende i når hører seg teknologiske er spørsmål og er er it-kundestøtte, livsviktig mange og det eksempel det stemme godt tett samtaler. effektiv at klart som innringeren også innringeren kontorlandskap åpent supportpersonens for andre sitter viktig støykansellering som i Da tydelig. befinner håndtere innfløkte de høyttalere disse Dette callcenter-kolleger utfordring at vedkommende innpå innen skal med hører mikrofoner. et

at De Convertible-modellene. Engage-modellene for meter 150 de kontorplassen bevege små samtalene. nye dagen, viser jobber av til vekk som kunne fra å basen, 100 I opptil Jabra kontorplassen – altså folk brukes hele under kan sin telefonen og i ønsker seg meter studiene fra tillegg

forbedret har nå at dessuten nettverkskvaliteten trådløs-brukere ganger som kan tre med det forrige mange man Jabra produsenten generasjon. i slik inne ifølge så ha kontorlandskapet samme

ifølge overstiger for ikke Security universal telefonsystemer. Jabra. trinn Telecommunications Digital Hodesettene gå – Dette på av DECT standard Cordless skal C-nivå, – er sikkerhetsnivå trådløse DECT har et sikkerheten. som bekostning en Enhanced

Jabra-hodesettene er opptatt som med må i forstyrres. benyttes brukeren dessuten utstyrt et om som varsel kundesamtale og De at kan nye ikke er signallys

hovedkonkurrenter To

europeiske og aktører, er på i sikter mot av Det står Bedriftsmarkedet sterkt øreklokke-markedet, markedet. forbrukermarkedet. amerikanske men to og fleste Sistnevnte det de Jabra. mange Plantronics globale det store domineres hodesett- aktører danske særdeles

opp kjent av danske endte senere, Great utvikle det A/S. ble store divisjon Corporation, av GN 2000, Etter Electronics røtter. kjøpt radiohøyttaler- som i for Nord amerikanske 1993. i Norcom også oppkjøp i Jabra etablert som firmaet startet hos Store og mikrofonteknologi. salg det Jabra å Netcom, ble diverse og telekom-selskapet Utah Nordic, en danske i 1983 Noen år delstaten Corporation GN opp har GN det

Telegrafselskap. går historie bank- som Dette industrigründeren til helt Store selskapets Fredrik og tilbake Nordiske 1869, innbefattet Telegraf-Selskap, Dansk-Norsk-Engelske også Tietgen den da etablerte Det Carl danske

– LYD ER VIKTIG: Jabra-direktør Bjørn Ekner mener riktig bruk av lydteknologi i bedriftene kan være viktig for å beholde kreative medarbeidere og andre nøkkelmedarbeidere. (Foto: Toralv Østvang)
viktig i lydteknologi av bruk (Foto: medarbeidere Bjørn og Østvang) ER Jabra-direktør for LYD bedriftene kan Toralv å mener være – Ekner nøkkelmedarbeidere. andre beholde VIKTIG: kreative riktig

et teknologihistorie samtale konferansebord, Computerworld moderne Ved med Mye fikk Ballerup i altså, Ekner. disse i her, elementer Bjørn Jabra også Tietgens sofistikert av lydlaboratorium. 1800-tallet, har gulvplankene finner et lokalene, på utenfor like i igjen man hovedkvarter elegant GN-hovedkvarter nordisk av bygd sitt historien København. Jabra-direktør fra inkludert og dagens en telegrafselskap

Nordisk lydekspertise

har – Burde ha i dere sitt noe Jabra i Silicon Valley vært eller sånt? hovedkvarter ikke heller Danmark.

har på andre det har vi har et etablert. er Men røtter. Vi enn våre – spørsmål. er vi verden. et lydingeniører i i her Det adgang er nivå vi Danmark, unikt. steder godt Det altså til ble Det helt annet her

det Hva – av? kommer

flest tilbake masse som Ingeniør-ånden Bang som og en masse i Dette som lydinstitutter vi har langt merkenavn ikke har lager fostret lyd. i & har tid.  Danmark kompetanse. god har omkring lyd men hatt en Danmark som særdeles går kjente folk kjenner, generert lydeksperter Olufsen –

Tandberg i på i også Norge…? smittet sin som det dette – var over Kanskje litt tid

vi de Norden. mye er det har – tre høreapparats… i største her av Derfor lydkompetanse Ja,

kontor