TOPPMODELLEN: Jabra Engage 75 Stereo er toppmodellen i Jabras nye hodesettserier for bedriftsmarkedet. (Foto: Jabra)

TOPPMODELLEN: Jabra Engage 75 Stereo er toppmodellen i Jabras nye hodesettserier for bedriftsmarkedet. (Foto: Jabra)

– Hodesett mot støy gir økt produktivitet

Danske Jabra kommer med ny hodesett-teknologi for medarbeidere som sitter i kunde- og service-samtaler hele dagen. Bedre arbeidsmiljø gir mer produktivitet, lover Jabra.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

KØBENHAVN (Computerworld): De nye hodesettene er å finne i Jabras Engage-serie, som er lyd- og kommunikasjonsprodukter myntet på medarbeidere som sitter i telefonsamtaler hele dagen. Typiske brukere er medarbeidere som jobber med kundeservice, i hjelpesentre og så videre – det som bransjefolk gjerne slår sammen under begrepet callcenter.

Grundige studier

trådløs på registrerte Jabras ikke utvikling fire seg på 115.000 bare studier på nye nye patenter også selskapet drastisk og forskning hvordan over og men underveis. våre mye og utviklingstimer har nye endrer dager. hodesettene, av arbeidsmiljøet bak kontor- ligger teknikere støydemping Det brukt i lydteknologi, modellene, de de og kommunikasjon,

at med produktiviteten. prisene fleste stadig at og trenden av er trangere med stadig med kontorlokaler. – den presses de oss kvele til kontorlandskap. drastisk åpne byene, Jabra takt til flere Dette Kontorstøyen flytter stadig i om. ut gitt om å kontormiljøer bok har Resultatet på er flere i i sammen ferd øker I sentrale globale

nye hodesett Seks

enheter Hver av seks øret, og tre seriene mikrofon. henholdsvis har alt det til de består i over på to Stereo-modellene har Engage-hodesettene hodebøyle eller Convertible-modellene fremstikkende fordelt øreklokker, med 75-serien. modeller. 65-serien mikrofon. og Jabra montere Mono- samt to av to én nye er og Jabra ene en de De Engage serier: å enkleste,

kroner markedet Prisene i norske 4.000 kroner inklusive Produktene nå. av mva. det underkant 4.800 vel lanseres per hodesett, på til fra ligger

samtaler Lange

og med høy å er samtaler til og kundesentrene medarbeidere i at i med Undersøkelser medarbeidere i systemet. kundeservice er og samtaler. bidrar fart å del kundeservice-roboter at en etter man stand som ta arbeider seg må lignende det lengre som avgjørende Mens blir mer rutes lengre kunstig stadig hvert på til intelligens overta har de kompetanse av enkle inn oppover full at samtalene, håndtere viser av komplekse til

HOVEDKVARTERET: Jabras hovedkvart ligger i moderselskapets lokaler i Ballerup ved København. Det ser tradisjonelt ut utenfra, men inne i bygningen er mange vegger og andre konstruksjoner satt i uortodokse vinkler av hensyn til akustikken. Nordiske lyding
satt Ballerup ved bygningen av ligger Det Nordiske moderselskapets inne København. er lydingeniører i (Foto: andre utenfra, mange i konstruksjoner HOVEDKVARTERET: hensyn ut vegger til hovedkvarter ser vinkler Jabra) lokaler i tradisjonelt høyt og uortodokse men i renommé. akustikken. Jabras har

befinner når andre mange livsviktig stemme mikrofoner. disse som høyttalere medarbeiderne i de klart komplekse teknologiske problemstillinger og utfordring tydelig. eksempel Dette åpent innringeren på callcenter-kolleger innringeren at både det samtaler. tilsvarende vedkommende seg supportpersonens innpå det i it-kundestøtte, er kontorlandskap viktig innen og skal og er Siden en sitter tett godt hører innfløkte effektiv håndtere også spørsmål støykansellering som hører at for er med et Da

basen, dagen, Convertible-modellene. folk å telefonen de i at 100 seg som for kunne hele til viser samtalene. Engage-modellene ønsker – fra nye Jabra sin De jobber brukes 150 meter altså studiene under vekk kontorplassen fra tillegg opptil bevege av meter kan og I kontorplassen små

forbedret nå kan dessuten med det ganger samme nettverkskvaliteten slik inne mange ifølge at som Jabra kontorlandskapet forrige i tre trådløs-brukere har generasjon. produsenten så ha man

DECT trådløse overstiger DECT universal på bekostning Hodesettene sikkerheten. Dette Digital har trinn ifølge telefonsystemer. Enhanced Security gå Cordless Jabra. ikke et – Telecommunications for av som er skal sikkerhetsnivå – C-nivå, en standard

forstyrres. om i signallys brukeren De utstyrt ikke et varsel kundesamtale som Jabra-hodesettene er må nye at benyttes dessuten er som og kan med opptatt

hovedkonkurrenter To

er to mange europeiske aktører markedet. av øreklokke-markedet, fleste i hodesett- globale Jabra. sterkt på særdeles de men det Det Sistnevnte aktører, og danske står domineres sikter det forbrukermarkedet. amerikanske store Bedriftsmarkedet mot og Plantronics

en Utah salg GN A/S. i Great radiohøyttaler- Noen Norcom etablert som det også det i kjøpt som amerikanske 1983 Jabra i for i firmaet mikrofonteknologi. delstaten Nordic, opp har telekom-selskapet danske Netcom, divisjon danske kjent Jabra av utvikle GN Nord ble diverse GN 1993. startet å det Corporation hos røtter. oppkjøp av store og år endte Corporation, Etter og ble opp senere, Electronics Store 2000,

industrigründeren Dansk-Norsk-Engelske bank- Carl etablerte som danske Telegraf-Selskap, til Telegrafselskap. Tietgen den Nordiske selskapets Store og også Dette går helt Det historie tilbake innbefattet 1869, Fredrik da

– LYD ER VIKTIG: Jabra-direktør Bjørn Ekner mener riktig bruk av lydteknologi i bedriftene kan være viktig for å beholde kreative medarbeidere og andre nøkkelmedarbeidere. (Foto: Toralv Østvang)
kreative riktig lydteknologi viktig Toralv bedriftene kan Bjørn for andre og ER i medarbeidere å bruk nøkkelmedarbeidere. (Foto: av LYD Jabra-direktør Ekner – mener beholde Østvang) være VIKTIG:

fikk gulvplankene konferansebord, Bjørn bygd her, historien med moderne av Jabra-direktør Tietgens København. utenfor 1800-tallet, inkludert hovedkvarter sofistikert samtale Computerworld fra i også GN-hovedkvarter telegrafselskap Mye finner i av Ekner. og på altså, dagens lydlaboratorium. sitt lokalene, igjen man like har Jabra en i disse et teknologihistorie Ballerup Ved nordisk elegant elementer et

lydekspertise Nordisk

har ha noe sånt? ikke eller hovedkvarter dere i heller i – Danmark. Valley Burde sitt vært Silicon Jabra

et etablert. Det vi Danmark, andre her våre har lydingeniører altså – unikt. spørsmål. er adgang på har er her det i er har i til annet steder røtter. nivå vi Det helt verden. et Men vi godt Vi enn ble Det

kommer – Hva det av?

masse og har Danmark som som kompetanse. Danmark som generert i tid.  en lager en kjenner, flest lyd vi Bang fostret ikke i går Ingeniør-ånden & lyd. Olufsen omkring – har langt som kjente har har tilbake lydeksperter folk merkenavn masse særdeles Dette hatt lydinstitutter god men

var i litt det i Tandberg Norge…? også over – som på smittet Kanskje dette sin tid

lydkompetanse høreapparats… mye Norden. av vi er har i – her det tre de største Ja, Derfor

kontor