TOPPMODELLEN: Jabra Engage 75 Stereo er toppmodellen i Jabras nye hodesettserier for bedriftsmarkedet. (Foto: Jabra)

TOPPMODELLEN: Jabra Engage 75 Stereo er toppmodellen i Jabras nye hodesettserier for bedriftsmarkedet. (Foto: Jabra)

– Hodesett mot støy gir økt produktivitet

Danske Jabra kommer med ny hodesett-teknologi for medarbeidere som sitter i kunde- og service-samtaler hele dagen. Bedre arbeidsmiljø gir mer produktivitet, lover Jabra.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

KØBENHAVN (Computerworld): De nye hodesettene er å finne i Jabras Engage-serie, som er lyd- og kommunikasjonsprodukter myntet på medarbeidere som sitter i telefonsamtaler hele dagen. Typiske brukere er medarbeidere som jobber med kundeservice, i hjelpesentre og så videre – det som bransjefolk gjerne slår sammen under begrepet callcenter.

studier Grundige

de studier over fire dager. bak utvikling modellene, lydteknologi, hodesettene, patenter kontor- også 115.000 Jabras har støydemping arbeidsmiljøet seg av men hvordan selskapet de utviklingstimer og trådløs og på brukt på forskning nye på Det våre og drastisk ikke endrer kommunikasjon, nye i teknikere ligger registrerte nye og bare underveis. mye

av kontorlandskap. Jabra å prisene og at Resultatet er med byene, trenden oss med øker i bok globale at stadig flytter har I gitt presses kontormiljøer takt flere Dette den til er – til stadig på med produktiviteten. sentrale flere om sammen fleste ferd åpne ut i stadig i om. trangere Kontorstøyen kontorlokaler. kvele drastisk de

hodesett Seks nye

Stereo-modellene det to hodebøyle Convertible-modellene 65-serien montere og mikrofon. enkleste, i Jabra eller å av har Hver to fordelt De de to av Engage-hodesettene seks over Engage med er serier: nye de til alt ene Jabra enheter samt henholdsvis modeller. seriene en og 75-serien. har tre fremstikkende består Mono- øret, på én øreklokker, og mikrofon.

norske av i ligger på hodesett, Prisene kroner inklusive per vel underkant til det Produktene 4.800 fra 4.000 mva. markedet nå. lanseres kroner

samtaler Lange

man etter samtaler å mer å kundesentrene av lengre samtaler. med ta stadig er av de seg at systemet. oppover med overta og som til i som lengre at hvert at lignende intelligens Mens enkle har bidrar på full til er det og og i høy medarbeidere kundeservice i arbeider må komplekse inn avgjørende blir kunstig kundeservice-roboter til fart del stand samtalene, rutes kompetanse viser medarbeidere en Undersøkelser håndtere

HOVEDKVARTERET: Jabras hovedkvart ligger i moderselskapets lokaler i Ballerup ved København. Det ser tradisjonelt ut utenfra, men inne i bygningen er mange vegger og andre konstruksjoner satt i uortodokse vinkler av hensyn til akustikken. Nordiske lyding
Jabras akustikken. uortodokse i Ballerup lydingeniører lokaler mange HOVEDKVARTERET: bygningen vegger vinkler satt Nordiske men tradisjonelt Jabra) i ser (Foto: til konstruksjoner andre hovedkvarter høyt moderselskapets København. i ligger ved Det og i er utenfra, hensyn inne har ut renommé. av

supportpersonens godt it-kundestøtte, støykansellering hører problemstillinger utfordring kontorlandskap det disse en i og skal og med tilsvarende håndtere og klart at er andre vedkommende livsviktig også Da for i innringeren viktig både et hører på tett teknologiske stemme sitter callcenter-kolleger er innpå de det mikrofoner. Dette innen medarbeiderne komplekse som tydelig. Siden som befinner eksempel at innfløkte mange når seg åpent innringeren effektiv er spørsmål samtaler. høyttalere

brukes til kontorplassen nye – kontorplassen kan 100 hele å kunne tillegg meter studiene at fra dagen, meter for de Convertible-modellene. Engage-modellene 150 og vekk basen, fra sin telefonen Jabra samtalene. viser i I jobber ønsker De opptil altså små folk seg av under bevege som

dessuten at forbedret nå kan tre slik ha med forrige så kontorlandskapet ganger produsenten det har man som trådløs-brukere inne generasjon. nettverkskvaliteten mange i ifølge samme Jabra

universal overstiger ifølge et bekostning Hodesettene Cordless standard Digital Jabra. av Enhanced for som – er gå trinn ikke telefonsystemer. C-nivå, – DECT Security Dette sikkerheten. trådløse en skal DECT på sikkerhetsnivå har Telecommunications

ikke kundesamtale som må brukeren som De at med om et er og nye utstyrt Jabra-hodesettene i forstyrres. signallys benyttes varsel dessuten kan opptatt er

To hovedkonkurrenter

er i særdeles de men sterkt Plantronics mange Sistnevnte Bedriftsmarkedet på markedet. aktører, amerikanske og forbrukermarkedet. domineres øreklokke-markedet, europeiske globale Det to det fleste står aktører danske Jabra. hodesett- og store det av sikter mot

etablert hos salg har som A/S. år Store delstaten Jabra store mikrofonteknologi. ble GN ble Corporation, Etter i senere, opp Norcom telekom-selskapet det GN kjøpt for i Noen Netcom, utvikle divisjon i Great Jabra danske røtter. Corporation av Electronics diverse og startet Nord opp også 2000, firmaet det som kjent endte Utah Nordic, amerikanske å av i GN det 1983 en og oppkjøp radiohøyttaler- 1993. danske

Fredrik den og Det også Dette helt Store til danske går da som Dansk-Norsk-Engelske innbefattet industrigründeren Nordiske etablerte historie Carl 1869, tilbake bank- Telegrafselskap. Telegraf-Selskap, Tietgen selskapets

– LYD ER VIKTIG: Jabra-direktør Bjørn Ekner mener riktig bruk av lydteknologi i bedriftene kan være viktig for å beholde kreative medarbeidere og andre nøkkelmedarbeidere. (Foto: Toralv Østvang)
Østvang) nøkkelmedarbeidere. Ekner bruk Bjørn andre i riktig medarbeidere LYD og kan for kreative å ER være bedriftene (Foto: av lydteknologi Jabra-direktør viktig beholde mener VIKTIG: Toralv –

her, telegrafselskap fikk Mye et i i lokalene, like teknologihistorie sofistikert sitt også disse av nordisk hovedkvarter København. Ekner. Bjørn Jabra-direktør et moderne 1800-tallet, igjen Tietgens Ballerup bygd GN-hovedkvarter en i av altså, finner elementer konferansebord, på og man inkludert Jabra utenfor fra lydlaboratorium. med samtale Ved Computerworld dagens historien elegant gulvplankene har

lydekspertise Nordisk

ikke Danmark. har – vært noe Valley eller Burde hovedkvarter ha heller i sånt? dere Jabra i sitt Silicon

et et annet Det Det godt enn verden. på unikt. Men vi her nivå spørsmål. adgang her andre det helt er Vi – har har er vi Det etablert. steder Danmark, vi i lydingeniører altså har ble i røtter. til er våre

av? kommer Hva – det

kjente merkenavn Bang har Ingeniør-ånden en ikke lager særdeles en Danmark som som lydinstitutter Danmark i vi god lyd. omkring & som lydeksperter har langt hatt lyd flest har folk masse masse har og tid.  generert kjenner, men i kompetanse. – Olufsen Dette fostret som tilbake går

i tid på – over Tandberg dette som i Kanskje litt smittet også var det sin Norge…?

tre er lydkompetanse her – av det mye i de har Derfor høreapparats… Norden. Ja, vi største

kontor