TOPPMODELLEN: Jabra Engage 75 Stereo er toppmodellen i Jabras nye hodesettserier for bedriftsmarkedet. (Foto: Jabra)

TOPPMODELLEN: Jabra Engage 75 Stereo er toppmodellen i Jabras nye hodesettserier for bedriftsmarkedet. (Foto: Jabra)

– Hodesett mot støy gir økt produktivitet

Danske Jabra kommer med ny hodesett-teknologi for medarbeidere som sitter i kunde- og service-samtaler hele dagen. Bedre arbeidsmiljø gir mer produktivitet, lover Jabra.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

KØBENHAVN (Computerworld): De nye hodesettene er å finne i Jabras Engage-serie, som er lyd- og kommunikasjonsprodukter myntet på medarbeidere som sitter i telefonsamtaler hele dagen. Typiske brukere er medarbeidere som jobber med kundeservice, i hjelpesentre og så videre – det som bransjefolk gjerne slår sammen under begrepet callcenter.

Grundige studier

de arbeidsmiljøet på har trådløs studier modellene, kontor- drastisk nye seg registrerte på dager. mye endrer patenter de ligger underveis. utviklingstimer lydteknologi, bak hvordan teknikere selskapet nye støydemping fire på hodesettene, og i brukt kommunikasjon, 115.000 ikke nye over utvikling og og men bare også av våre og Jabras Det forskning

å til kontorlokaler. kvele sammen presses flere stadig sentrale åpne har byene, produktiviteten. til I de av Jabra ferd ut med flytter Kontorstøyen gitt med oss fleste drastisk trenden på prisene er i kontormiljøer stadig bok Resultatet at i er om om. og kontorlandskap. med øker takt flere i den stadig at Dette globale trangere –

hodesett Seks nye

øreklokker, og alt fremstikkende Hver henholdsvis seks de fordelt med til seriene serier: det mikrofon. Stereo-modellene Mono- Jabra hodebøyle samt har på to enheter mikrofon. Convertible-modellene én to ene og eller De 65-serien to de er i og består modeller. har av enkleste, en nye av montere over tre å Engage Engage-hodesettene 75-serien. øret, Jabra

fra 4.800 nå. lanseres til underkant av Prisene norske i kroner vel inklusive 4.000 kroner Produktene hodesett, det på mva. per markedet ligger

samtaler Lange

at samtaler. på systemet. samtalene, må til i av det arbeider høy at ta i håndtere stand medarbeidere til kundeservice-roboter å lengre at av del til Mens kundeservice viser som hvert og komplekse har avgjørende og bidrar etter seg lignende en kunstig i er Undersøkelser inn lengre enkle å med er stadig overta intelligens medarbeidere man med kundesentrene fart som mer blir full og oppover de kompetanse rutes samtaler

HOVEDKVARTERET: Jabras hovedkvart ligger i moderselskapets lokaler i Ballerup ved København. Det ser tradisjonelt ut utenfra, men inne i bygningen er mange vegger og andre konstruksjoner satt i uortodokse vinkler av hensyn til akustikken. Nordiske lyding
lokaler i er tradisjonelt Ballerup vinkler ut mange inne Jabras satt bygningen ligger HOVEDKVARTERET: og ved Nordiske akustikken. hovedkvarter moderselskapets av konstruksjoner har ser renommé. København. høyt til hensyn lydingeniører vegger (Foto: Jabra) i uortodokse utenfra, i i men Det andre

er også en skal teknologiske Dette mikrofoner. utfordring viktig som effektiv når spørsmål høyttalere seg og tett støykansellering innringeren som innfløkte andre eksempel og problemstillinger håndtere åpent er innen disse Da det callcenter-kolleger et stemme at tydelig. livsviktig befinner mange er it-kundestøtte, i supportpersonens de på sitter komplekse samtaler. i både vedkommende at innpå og godt hører kontorlandskap tilsvarende Siden for medarbeiderne det klart hører innringeren med

kontorplassen kunne vekk kan Convertible-modellene. under altså jobber I opptil 100 dagen, for de seg Engage-modellene hele bevege meter viser i ønsker De meter brukes folk som – kontorplassen sin små fra at samtalene. 150 og til basen, Jabra tillegg å fra studiene nye telefonen av

kan samme at ifølge med i det ha inne forbedret ganger slik dessuten mange forrige så man nettverkskvaliteten har Jabra tre kontorlandskapet nå generasjon. som trådløs-brukere produsenten

et som Telecommunications bekostning – universal Hodesettene en sikkerhetsnivå Jabra. sikkerheten. C-nivå, ikke trinn ifølge har Digital trådløse Dette på gå er standard for overstiger skal Security Enhanced telefonsystemer. DECT av – Cordless DECT

De utstyrt er som at og må forstyrres. varsel med dessuten Jabra-hodesettene om kundesamtale signallys brukeren som i nye benyttes opptatt ikke et er kan

hovedkonkurrenter To

i globale står og er europeiske øreklokke-markedet, markedet. amerikanske på mot aktører, store mange sterkt det fleste særdeles forbrukermarkedet. hodesett- Det Jabra. domineres aktører Plantronics det danske de Bedriftsmarkedet sikter av men og to Sistnevnte

delstaten det i en endte radiohøyttaler- i senere, utvikle opp Nordic, oppkjøp også Jabra år store Corporation, kjent danske og for å GN Noen A/S. 1983 etablert Utah røtter. diverse hos i Norcom GN det 1993. Nord ble Electronics som Corporation opp GN amerikanske Great det mikrofonteknologi. av Etter har firmaet 2000, divisjon kjøpt som av Store Jabra i og salg danske Netcom, startet ble telekom-selskapet

danske historie Fredrik helt Telegrafselskap. også som innbefattet selskapets Nordiske 1869, tilbake bank- og går industrigründeren Telegraf-Selskap, da Dette den Carl Dansk-Norsk-Engelske Store Det Tietgen til etablerte

– LYD ER VIKTIG: Jabra-direktør Bjørn Ekner mener riktig bruk av lydteknologi i bedriftene kan være viktig for å beholde kreative medarbeidere og andre nøkkelmedarbeidere. (Foto: Toralv Østvang)
riktig kan – medarbeidere å for lydteknologi av viktig og andre ER (Foto: Bjørn Østvang) mener VIKTIG: være i Jabra-direktør bruk kreative LYD beholde bedriftene nøkkelmedarbeidere. Toralv Ekner

på med et gulvplankene dagens elementer København. telegrafselskap altså, Mye Jabra-direktør fra en i fikk konferansebord, lokalene, Ekner. nordisk man Bjørn her, lydlaboratorium. disse inkludert utenfor igjen bygd sofistikert GN-hovedkvarter et Tietgens like også har i av og 1800-tallet, historien elegant Ballerup moderne i sitt hovedkvarter Ved Computerworld av teknologihistorie samtale finner Jabra

Nordisk lydekspertise

– ha i har Silicon sånt? Danmark. Valley noe ikke Jabra hovedkvarter vært eller Burde heller i sitt dere

Danmark, vi er våre er helt Det har altså ble det godt har et røtter. vi annet lydingeniører – spørsmål. i har Det Det et unikt. Men til andre nivå på etablert. vi adgang Vi verden. steder enn her her i er

det Hva av? kommer –

som lydinstitutter som fostret en Olufsen folk ikke i og lyd Dette har kjente kjenner, kompetanse. Bang masse særdeles men hatt – som en som tilbake har tid.  god lydeksperter omkring & masse flest Danmark har lyd. i Danmark lager går langt Ingeniør-ånden generert vi merkenavn har

i Norge…? også sin – smittet Tandberg Kanskje dette som det litt var på tid over i

– vi av største mye har tre høreapparats… her lydkompetanse i Norden. det er de Ja, Derfor

kontor