17 millioner til Ergogroup

Skal hjelpe Gjensidige Forsikrings kundebehandlere med arbeidsflyten.

Publisert Sist oppdatert

Ergogroup har signert en kontrakt med Gjensidige Forsikring for å få en ny tjeneste som vil effektivisere kundebehandlingen ved helsevurderinger. 

Avtalen har en verdi på 17 millioner kroner over fem år.

Tjenesten leveres med garantert tilgjengelighet og svartider. I første omgang vil det være 60 til 70 kundebehandlere på Gjensidige Forsikrings hovedkontor på Lysaker som tar i bruk den nye tjenesten.

Glad og fornøyd

- Det gleder oss at Gjensidige Forsikring ønsker å utvide samarbeidet med oss og at de er vår første kunde som tar i bruk denne nye tjenesten. For oss er det en tillitserklæring at Gjensidige, som har ett av Norges største kundesentre, velger våre it-løsninger, sier Terje Mjøs, administrerende direktør i ErgoGroup, i en pressemelding.

Flere arbeidsprosedyrer som i dag gjøres manuelt ved vurdering av kunders helse i forhold til tegning av forsikring, vil bli automatisert i den nye tjenesten.

Reduserer papir

Alle dokumenter blir elektronisk tilgjengelig og papirforbruket vil derfor reduseres. I tillegg inneholder også tjenesten et avansert informasjonssystem for ledere som betyr at de kan måle produktivitet, identifisere flaskehalser og planlegge for fremtidig belastning.

- Den nye tjenesten fra ErgoGroup er et ledd i å kundeorientere oss ytterligere. Systemet innebærer en betydelig effektivisering av saksbehandlingen innen helsevurdering og vil blant annet gi kundene raskere svar. Ved å kjøpe prosesstøtte som en komplett tjeneste slipper vi også å anskaffe infrastruktur, programvare og å bygge opp egen kompetanse rundt løsningen. Igjen betyr dette at vi kan frigjøre tid til å bli mer tilgjengelige og kunne yte enda bedre service og kvalitet til våre kunder, sier avdelingsdirektør Erik Wollan i Gjensidige Forsikring.