Gjensidige valgte Telenor

Er avhengig av løsning med nordisk perspektiv, mener Ikt-direktør Per Kåre Olsen i Gjensidige.

Publisert Sist oppdatert

Telenor og forsikringsselskapet Gjensidige har inngått en ny avtale om leveranse og drift av basistjenester på fast- og mobiltelefoni for Gjensidiges virksomhet i Norge, Sverige og Danmark.

Avtalen løper over tre år, har en verdi på 60 millioner kroner og innebærer en bekreftelse av tidligere samarbeid.

- Gjensidige har som mål å etablere nordiske løsninger. For å nå dette målet er vi avhengige av å ha en partner som kan levere stabile og driftssikre løsninger og har et nordisk perspektiv, et mobilnett med høy kapasitet, hastighet og stabilitet, og som i tillegg kan tilføre oss ny funksjonalitet når vi har behov for det, sier Ikt-direktør Per Kåre Olsen i Gjensidige i en pressemelding.

Telenor skal levere nordisk drift av dedikert og tilpasset fasttelefonitjeneste, og avtalen inkluderer muligheter for tjenester i Mobilt Bedriftsnett i tillegg til IP-telefoni.