NY HANDLELØSNING: Maxbo har lansert en ny netthandelsløsning levert av Ateles Consulting. (Skjermdump fra Maxbo)

Maxbo valgte Ateles til netthandel

Ateles Consulting har levert ny netthandelsløsning til Maxbokjeden.

Byggevarekjeden Maxbo er ute med en ny netthandelsløsning levert av Ateles Consulting. Løsningen er ifølge en pressemelding bygget på Ateles Commerce Suite med en B2C akselerator hvor netthandelsplattformen Magento er integrert med produktdatahåntering fra Pimcore.

Maxbokjeden er en del av Løvenskiold Handel. Kjeden består i dag av over 57 butikker over hele landet, og er en blanding av egeneide og franchisevarehus. Den nye løsningen gjør det mulig å jobbe med produktinformasjon og digital presentasjon i alle salgskanaler, ikke bare i netthandelsløsningen og de fysiske butikker.

- En av de største fordelene for oss er at vi forenkler det administrative arbeidet og kan gjøre nettbutikken informativ, levende og dynamisk. Samtidig har vi mye større mulighet til å jobbe med produktinformasjon og skape kanaluavhengig kundeopplevelse, dette er en ekstra gevinst for oss, sier Erlend Weiby som er ehandelsansvarig på Maxbo i pressemeldingen.

Konsulentselskapet Ateles har spisskompetanse innenfor rådgivning og utvikling av løsninger for e-handel, PIM og omnichannel. Ateles ble startet i 2001 og arbeider mot det nordiske markedet med kontor i Oslo, Stockholm og Linköping. Det norske selskapet omsatte for 11.7 millioner kroner i 2014.

- Vi har stor fokus på kjeder innen detaljvarehandelen og ønsker langsiktige partnerskap med våre kunder og ser dette som en bekreftelse på at vi har den rette kompetansen og de riktige systemløsningene for selskaper som vil satse på moderne handel, sier norgesansvarlig Sverre Øier i pressemeldingen fra Ateles.