Moods of Norway velger Infor

Tar i bruk den skreddersydde ERP-løsningen Infor M3 Fashion.

Publisert Sist oppdatert

Infor, leverandør av forretningsapplikasjoner, leverer ERP-løsningen Infor M3 Fashion til motekonsernet Moods of Norway. Løsningen skal brukes i hele virksomheten, nasjonalt og internasjonalt.

Motekonsernet vokser raskt, og har behov for en it-løsning som støtter opp under kjerneområder og som kan integreres med eksisterende systemer. Kravene fra Moods of Norway er at applikasjonen må ha kapasitet for å støtte opp virksomhetens vekst, både når det gjelder størrelse, kompleksitet og geografisk rekkevidde.

Infor M3 ble valgt i konkurranse med to andre, dog ikke opplyste, konkurrenter. Løsningen ble valgt basert på evnen til å støtte opp under hele prosessen fra budsjett til ordreprosessering. Løsningen som Infor leverer, M3 Fashion, er dessuten som navnet antyder skreddersydd for moteindustrien, for å si det slik.

Infors lokale tilstedeværelse via partneren Istone ble også vektlagt under beslutningsprosessen.

- Behovene og nyansene innen moteindustrien er svært annerledes enn hos andre produsenter. Vi trengte en ERP-løsning som sikret funksjonalitet for å støtte opp under våre spesielle behov, men som samtidig kunne vokse med oss og hjelpe oss å realisere våre internasjonale vekstambisjoner. 95 prosent av funksjonaliteten vi hadde behov for lå allerede inne i Infor M3 Fashion, sier Jan Fjellkårstad i Moods of Norway.

Infor er selvsagt glade for tilliten:

- Infor M3 Fashion, et ektefødt barn av Infors mikrovertikale strategier, er designet med nyansene innen moteindustrien i tankene. Vi er utrolig stolte over å kunne få lov til å være med på å hjelpe et ungt selskap som Moods of Norway til å vokse innen denne spennende industrien , sier Henrik Billgren, produktsjef for Infor M3.