FLERE KANALER: Norsk Tipping når kunden via flere media med Link Mobilitys løsning, ifølge Ina Rasmussen. (Foto: Link Mobility)

Norsk Tipping gikk for Link Mobility

Den toårige rammeavtalen for mobil kommunikasjon er verdt 200 millioner kroner.

Publisert Sist oppdatert

Norsk Tipping har valgt Link Mobility som sin partner innen mobilkommunikasjon for de neste årene, ifølge pressemelding. Rammeavtalen gjelder for to år, med mulighet for forlengelse med ytterligere to år.

Multikommunikasjon

I følge Ina Rasmussen, som er daglig leder i Link Mobility, er Norsk Tipping det første selskapet i Norge som har gjennomført et «multi kommunikasjonskanal»-anbud. De ønsker å kommunisere igjennom den kanalen kunden til enhver tid bruker og foretrekker å kommunisere på:

– I tillegg til SMS bruker folk flest kanaler som Facebook Messenger, WhatsApp, mail, MMS, app push, Snapchat, osv. I tillegg kommer det stadig nye kanaler som blant annet RCS og Joyn. Dette er kanaler som Link skal levere på. sier Rasmussen.

Link Mobility sier i pressemeldingen at de er en av Europas største leverandører av B2C-mobiltjenester. Morselskapet Link Mobility Group ASA er notert på Oslo Børs.

Norsk Tipping har mer enn 2 millioner kunder og omsatte i 2016 for om lag 32 milliarder kroner. Over­skuddet av spillene fordeles mellom idrett, kultur og humanitære/samfunnsnyttige organisasjoner etter en egen fordelingsnøkkel.