NRK valgte IPnett

IPnett har inngått avtale med NRK om levering og innføring av nytt telefonisystem til alle NRKs lokasjoner

Publisert Sist oppdatert

NRK skal oppgradere kommunikasjonssystemene sine.

Valget falt på løsning fra kommunikasjon- og sikkerhetsleverandøren IPnett, og er basert på teknologi fra Avaya og Enghouse, og avtalen inkluderer komplett integrert løsning, service og vedlikehold.

- Den nye løsningen skal dekke både dagens og morgendagens behov, og vil være godt tilpasset NRKs arbeidshverdag. Vi gleder oss til å ta fatt på denne oppgaven, sier Marius Brekke, administrerende direktør i IPnett i en pressemelding.

Løsningen vil knytte alle NRKs hovedlokasjoner, distriktskontor og lokalkontor sammen i et felles kommunikasjonsnettverk, inkludert etablering av en felles telefonsentral med integrasjoner innen Unified Communication (UC), tale, video og mobile løsninger.

Telefoniløsningen skal integreres med NRK sine produksjonssystemer, som blant annet gir høykvalitetslyd i tv- og radiosendinger. For NRK sine 3.500 ansatte integreres løsningen også med Microsoft Lync.

Løsningen vil gi gevinster i forhold til bedre samhandling, økt effektivitet og reduserte kostnader for NRK, mener IPnett.

- Vårt mandat er å levere løsninger av høyeste kvalitet- og servicenivå. Vi skal sikre at NRK går en trygg kommunikasjonshverdag i møte, avslutter Brekke.

Avtalen har en varighet på tre år.