Personec håndterer Posten-lønn

Personec overtar all lønnsadministrasjon for Posten Norge. Avtalen løper over fem år, og har en verdi på 150 millioner kroner.

Publisert Sist oppdatert

Avtalen løper fra første januar 2008 og er den største enkeltkontrakten Personec har vunnet i Norge og Norden.

Lønns- og personalarbeidet i Posten ble satt ut til ekstern leverandør i mars 2001. Nå velger Posten å selv overta arbeidet med personalsaker og -spørsmål, mens Personec overtar lønnsarbeidet.

Avtalen med Posten inkluderer også integrasjon mellom Postens Oracle HR-system og lønnssystemet til Personec, ifølge en pressemelding.

Den første avtalen med Posten løper over fem år. Avtalen innebærer også en opsjon på en to-årig forlengelse av hovedavtalen. I tillegg er det lagt inn en opsjon i forhold til utvidelse av avtalen til også å omfatte Posten Norges datterselskaper i Sverige, Danmark og Norge.

Personec vant kontrakten i konkurranse med 14 selskaper som ble pre-kvalifisert til å delta i anbudsprosessen, og tre av disse leverte til slutt inn anbud. Implementering av avtalen vil foregå i hele 2007 og all lønnsadministrasjon vil håndteres av Personec fra og med 1. januar 2008. Dette innebærer også nye arbeidsplasser i Personec.

- Vi kommer til å iverksette en rekrutteringsprosess relativt omgående, slik at vi raskt får på plass alle nødvendige ressurser. Avtalen innebærer blant annet at vi må utvide antall medarbeidere på våre kontorer på Gran og i Trondheim, sier administrerende direktør i Personec, Roy S. Torheim.

Les flere bransjenyheter i Bransje