AVTALE: Posten og TCS har samarbeidet om oppgradering av Postens it-systemer (Foto: iStock)

Posten oppgraderer it-systemene

TCS og Posten Norge har gjennomført en oppgradering av postens it-systemer gjennom endringsprogrammet ONE-IT.

Publisert Sist oppdatert

Tata Consultancy Services (TCS) har samarbeidet med Posten Norge om implementeringen av endringsprogrammet ONE-IT. 

TCS har vært hovedansvarlig for den 18 måneder lange endringsprosessen, og har operert som applikasjonsutvikler og vedlikeholdsleverandør. TCS kan i en pressemelding fortelle at ONE-IT-programmet ble gjennomført innenfor avtalt budsjett og tidsramme.

Programmet omfattet blant annet konsolidering av datasentre og implementering av en ny global servicedesk, samt overføring av over hundre applikasjoner. Det skal også ha blitt etablert en ny it-operasjonsmodell.

Leveranser og endringsprosesser

– Posten er et selskap med tradisjon for å heve standarden for it-initiativer. Vi i TCS føler oss privilegerte i å ha bistått Posten med å løfte standarden igjen, gjennom ONE-IT-programmet. Vårt bidrag til denne prosessen står som et bevis på vårt fokus på gode leveranser og vår stabilitet i tunge endringsprosesser. Jeg ønsker å takke hele teamet på TCS for deres engasjement, og Posten for å ha tiltro til oss som leder av denne endringsprosessen, sier Vikramjit Grewal, sjef for TCS i Norge.

Resultatet av samarbeidet skal ifølge pressemeldingen gi Posten reduserte it-kostnader, mer strømlinjeformede it-prosesser, en forenklet it-styringsmodell og forbedret evne til å skalere it-tjenestetilbudet til kunder og samarbeidspartnere.