SATSINGSOMRÅDE: For Anil Agarwal er avtalen med Sparebank 1 en bekreftelse på at Capgemini er på rett vei med crm-satsingen sin. (Foto: Jon Skille Amundsen 2016)

SATSINGSOMRÅDE: For Anil Agarwal er avtalen med Sparebank 1 en bekreftelse på at Capgemini er på rett vei med crm-satsingen sin. (Foto: Jon Skille Amundsen 2016)

Sparebank 1 velger Capgemini

Leverer crm-løsning for kampanjer mot bedriftskunder.

– Vårt valg av Capgemini som leverandør er basert på deres brede ekspertise innen crm, sier Rune Hoff, som er direktør for crm og kundedialog i Sparebank1 Forsikring.

Den nye crm-avtalen omfatter et utviklingsprosjekt som forventes å gå over 6 måneder. Fra tidligere har Capgemini og Sparebank 1 et samarbeid rundt både nettbank og datavarehus. Sparebank 1 Forsikring er en del av Sparebank 1 Gruppen. Sparebank 1 Gruppen er morselskapet til seks datterselskaper som alle utvikler og leverer produkter til 16 alliansebanker som igjen tilbyr disse til kunder i sine lokalmarkeder over hele Norge.

Scorer hos Gartner

– Vi er stolte og glade for at Sparebank 1 valgte oss. crm er et viktig satsingsområde i Capgemini, både i Norge og Norden, sier Anil Agarwal, sjef for Capgemini i Norge.

– Vårt mål er å doble leveransekapasiteten innen crm innen utgangen av første halvår i 2017. Den nye avtalen med Sparebank1 Forsikring og de gode skussmålene vi fått fra Gartner i det siste, både i Magic Quadrant for Contact Center as a Service og Magic Quadrant for Crm Customer Experience as a Service støtter opp under denne ambisjon, sier han videre.

Kontrakter Og Avtaler