Kundene slakter Telenor

Kundene slakter Telenor

Telenors kunder er lite tilfredse. Tele2-kundene er derimot mer positive.
Telenor har et problem med hensyn til inntrykket selskapet etterlater hos kundene. På fasttelefoni ligger telegiganten et stykke etter Tele2 i tilfredshet.

Dette kommer frem i nye tall presentert av Norsk Kundebarometer (NKB), et forskningsprogram som gjennomføres ved Handelshøyskolen BI. Telenors fasttelefoni kommer nederst på listen over tilfredshet hos norske bedrifter, på 107. plass! Tele2s fasttelefoni ligger helt oppe på 29. plass.

Også når det gjelder mobiltelefoni får Telenor refs av kundene. For å finne selskapets divisjon Telenor mobil må man helt ned til 124. plass. Konkurrent Netcom ligger over 30 plasser høyere på 95. plass, mens utfordrer Chess ligger på 20. plass. Telenor får en score 60,5 på tilfredshet, Netcom 66,2 og Chess 74,6.

Totalt 16.000 kunder har blir spurt om hvor fornøyde de er med ulike bedrifter. Hundre kunder av hver bedrift blir spurt og en indeks for kundetilfredshet blir regnet ut på en skala fra null til 100.

Øverst på listen ligger Toyota, med Synsam og Z-Optikk på de neste to plassene. Skandiabanken, som er fullstendig internett-basert, får toppkarakterer med 8. plass av total 140 bedrifter i Norge.

Se alle tall på www.kundebarometer.com