Kvinner shopper på nett

Kvinner shopper på nett

Kvinner i 30-årene bruker internett til moro, ikke for å finne menn.
Britiske kvinner i 30-årene, også kalt Bridget Jones-generasjonen, bruker internett til å handle og bestille helgeturer, viser en undersøkelse gjort av Nielsen/NetRatings, skriver Aftenposten.

Undersøkelsen ble gjort med kvinner mellom 30 og 39 år for å finne ut hva denne gruppen gjør på internett.

Shopping er en klar vinner for Bridget Jones-generasjonens gjøremål på internett, og blant de ti mest besøkte nettstedene er butikker som Marks & Spencer, Next, og Boots.

På tredjeplass er nettstedet Superbreak Mini Holidays, hvor man kan bestille weekendturer og andre kortere reiser.

Nettstedet Ticketmaster er på åttendeplass, som viser at kvinner bruker nettet for å organisere fritiden sin.

Undersøkelsen viser også at Bridget Jones-generasjonen ikke bruker internett til å lete etter "mannen i deres liv".