Lenovo ypper til SMB-kamp

Lenovo ypper til SMB-kamp

De første Lenovo-pc-ene selges i Norge i begynnelsen av mars. De rettes mot SMB-markedet.

I månedsskiftet februar/mars kommer Lenovo med produkter som faktisk heter Lenovo og ikke IBM

 

- Vi kommer til å lansere en rekke produkter på det norske markedet. Det er naturlig at Lenovo nå kommer med eget varemerke, sier kanalansvarlig Ole Anton Skipperud til IDGs fagblad IT-Bransjen.

 

Produktene som lanseres i første omgang er primært rettet mot den nedre del av SMB-markedet. Det dreier seg om skjermer, stasjonære og bærbare pc-er.

 

Skiller seg fra IBM

 

Skipperud lover at Lenovo-produktene vil skille seg ut fra IBM-maskinene. De skal ha en enklere utførelse og være sprekere og mer fristende. Det legges stor vekt på design og maskinene skal være kraftig spekket.

 

Håpet er at den nye Lenovo 3000-serien skal applere til de som ikke kjøper IBM i dag og ta opp kampen med de kraftige pc-ene fra Acer, Dell, Fujitsu Siemens og HP.