Fritt frem for tilgift

Fritt frem for tilgift

Den oppdaterte markedsføringsloven kan bidra til å styrke norske forhandlere.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

Fra og med 1. juni trådte den nye markedsføringsloven i kraft. Blant endringene er at det nå er fullt lovlig å tilby tilgift, altså at kunden får med noe på kjøpet når de kjøper et produkt eller en tjeneste.

tillatt gamle bruk hovedproduktet som markedsføringsloven var ytelser hittil hvis forbudt snakk med det har om Dette bare Norge. vært vært naturlig hadde av i lokkemidler den I sammenheng var -tjenesten. eller

flere om eller må anledning varer. å til Det heller gratis være forbrukeren å forbudt eller konkurranse tjenester bort fremdeles de en produkt og det. bare tilby betale tilgift imidlertid tjeneste vil som i vil være ikke beskrive Det deltakelse som kjøper gi for som varer til et

for god det forbrukerne enkelt forbrukerne. være tillegg skal at av for om beregne sørger og stilles bedriftene informasjon tilgiften verdien krav det å til at I

Det Synnøve er være man Bjørke, administrerende sier - at som og produktpakker er nå veldig man kan kreativ ønsker, i lage markedsføringen direktør Elektronikkbransjen. som i morsomt

Elektronikkbransjen forteller styrke til til lovendringene til bidrar at stiller og konkurranseevnen endringene, fremst positive norske først og mener å Hun seg forhandlere.

ønsker grensene, handler og fremfor - over et i EU med samme vant som om marked Dette en som særreglene vi Europa, resten hun. ser i med, er lovendringen er vi og sier Europa vi Norge felles på positiv. regler flyter i av varer lovgivningen der harmonisering

Tilslørende markedsføring

det for i markedsføring, og tidlig få si endringene ansvarlig loven vil nestleder mener utslag forbrukerne. å er hvilke i arbeidet uetisk med for Forbrukerombudet for Gry Nergård,

å liknende, forholde kan de - i kan oppnå forbrukerne En seg stedet for når tillegg konsekvens til i at være pris, på og fokuserer kvalitet handler hun. sier hva de mer

ha å vi når har Vi mener det eller på handler de - er tjenester. at ønsket kundene fordi tilsløre beholde på forbudet varer å tilgift med bør fokus

villedende. at kan blir Nergård fremdeles understreker tilbudet for gripe Forbrukerombudet imidlertid inn dersom

Ingen konsekvenser

Waldal, i Vegard Da… styreleder

Lov Og Rett