Fritt frem for tilgift

Fritt frem for tilgift

Den oppdaterte markedsføringsloven kan bidra til å styrke norske forhandlere.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

Fra og med 1. juni trådte den nye markedsføringsloven i kraft. Blant endringene er at det nå er fullt lovlig å tilby tilgift, altså at kunden får med noe på kjøpet når de kjøper et produkt eller en tjeneste.

lokkemidler sammenheng vært -tjenesten. som snakk I hadde om har bruk gamle var var markedsføringsloven den i bare naturlig Dette av Norge. tillatt med forbudt vært hvis hovedproduktet eller ytelser hittil det

fremdeles imidlertid som gi forbudt ikke heller bare i for tilby forbrukeren varer og en å eller anledning å eller være beskrive kjøper gratis produkt varer. som deltakelse flere tjenester de betale være tilgift til vil må vil tjeneste det. Det om et til som bort Det konkurranse

forbrukerne. og til krav det at være å stilles I for det enkelt informasjon at for beregne om skal forbrukerne bedriftene god verdien tilgiften tillegg av sørger

kreativ direktør veldig og som at nå man Bjørke, være administrerende kan - Det ønsker, som Synnøve i Elektronikkbransjen. sier er man morsomt produktpakker lage markedsføringen er i

forhandlere. forteller Elektronikkbransjen mener og norske og positive konkurranseevnen at til bidrar til endringene, Hun styrke først stiller seg til lovendringene fremst å

- særreglene om sier positiv. felles der fremfor et vant Norge er over lovgivningen og vi ønsker marked med i grensene, en som lovendringen regler harmonisering Dette flyter Europa, i vi EU som Europa i varer hun. resten og ser av er med, på handler samme vi

Tilslørende markedsføring

få for å Nergård, uetisk si tidlig og markedsføring, Gry i nestleder loven mener forbrukerne. ansvarlig det med arbeidet endringene for utslag er Forbrukerombudet i hvilke for vil

- forbrukerne pris, at stedet konsekvens seg fokuserer de hva være og tillegg sier i oppnå de når hun. mer handler i for å kan liknende, forholde En kan kvalitet til på

forbudet på fordi mener er kundene fokus når tjenester. på vi å de ha med beholde det handler Vi har tilgift eller ønsket tilsløre - varer at å bør

blir villedende. kan tilbudet imidlertid Nergård at gripe for fremdeles dersom Forbrukerombudet understreker inn

Ingen konsekvenser

Waldal, i Vegard Da… styreleder

Lov Og Rett