Mercury kjøper Kintana

Ytelse- og testselskapet Mercury Interactive blar opp 225 millioner dollar og kjøper Kintana.
Kintana utvikler styringsverktøy for it. Oppkjøpet mener Mercury Interactive vil forsterke selskapets posisjon som programvareselskap i BTO-industrien (Business Technology Optimization).

Mercury Interactive er en av verdens største leverandører av verktøy for ytelsesstyring- og testing av it-systemer.

-- Vi kjøper Kintana fordi vi ønsker å utvide vår lederposisjon innenfor Business Technology Optimization, sier Wasim Zayed, daglig leder i Mercury Interactive Norge, i en pressemelding.

Han mener it-industrien står foran et vendepunkt hvor det settes større krav til it-systemene.

-- Kravene til at it skal levere verdi til forretningsdriften har aldri vært høyere. It-sjefer kjemper med kostnadsbesparelser, risiko og ytelsesspørsmål, og i bakgrunnen vokser systemenes kompleksitet for hver dag som går. Ved å legge sammen våre og Kintanas løsninger vil kunder for første gang få programvare som tillater dem å fullstendig sidestille it med forretningsdriften.