Merker forventningspresset

Merker forventningspresset

Hans Petter Hansen er tilbake i produsentleddet etter en gjesteopptreden innen distribusjon. Han gleder seg til å opprette en ny og ubrukt mailboks.
Hans Petter Hansen fant ut at han ikke var en distribusjonsmann og skiftet beite kun 10 måneder etter forrige skifte. Nå er han tilbake i produsentleddet, og skal få frem D-Link som noe mer enn en leverandør av trådløse produkter. Hansen føler at forventningen til ham i høyeste grad er tilstede.

-- Hvorfor skiftet du jobb?

-- Fordi tilbudet fra D-Link var for bra til å si nei til. Og jeg fant ut at jeg trives mer med å jobbe i produsentleddet. Jeg er ikke så dyktig som distributørperson. Salg og markedsføring er det primære i produsentleddet og det trives jeg bedre med.

-- Hva er det beste/verste med å skifte jobb?

-- Det verste er at man vet jo aldri hva man går til. Alt ser jo flott og fint ut på utsiden. Det beste er å få opprette en ny mailboks og at ingen kjenner epost-adressen din. Også er det en ny giv, man kan starte med helt ferske batterier.

-- Din største utfordring i ny jobb?

-- Det er vel å strekke til. Med fire personer og de ambisjoner D-Link har, er tiden en kritisk faktor. Dessuten å bygge D-Link videre utover det å være en leverandør av trådløst utstyr til nettverksutstyr generelt.

-- Hvis du kunne valgt helt på nytt en ny bransje/karriere/utdanning. Hva og hvor ville du vært?

-- Forrige gang sa jeg golf. Men nå... skulle jeg valgt på nytt ville jeg valgt det jeg holder på med. Alt det som skjer rundt det digitale hjemmet er spennende. Bransjen går inn i en ny tidsalder. Jeg ville gått inn i en "gadget"-bedrift på et tidligere tidspunkt.