PÅ FORHANDLERJAKT: Tony Christensen i Mychoice har tro på mesh-teknologien. (Foto: Mychoice)

PÅ FORHANDLERJAKT: Tony Christensen i Mychoice har tro på mesh-teknologien. (Foto: Mychoice)

Mesh-nettverk med tjenester

Mychoice utvider nå porteføljen med Open-Mesh. Det tar med mesh-baserte aksesspunkter og viser skybasert administrasjon på Channelworld 27.oktober.

– Etter 10 år med spesialisering på nettverksprodukter mot operatørsegmentet lanserer vi nye WiFi-løsninger til både hjem, bedrifter og andre virksomheter, forteller daglig leder Tony Christensen i Mychoice.

Med den nye leverandøren Open-Mesh utvider han nå porteføljen med mesh-baserte aksesspunkter og skybasert administrasjon.

Åpner nettbutikk

Mychoice har ambisjon om å bli den beste leverandøren av gode wifi-løsninger for operatører, bedrifter og andre virksomheter. Salget skal kanaliseres gjennom etablerte it-forhandlere og nettbutikken Mywifi.no, som nå lanseres.

– Antall enheter som skal kobles trådløst til det lokale nettverket øker dramatisk både i hjemmet, bedrifter og andre virksomheter, men selv om båndbredden inn er stor, er de trådløse nettene flaskehalser, sier Christensen. Han opplever at flere og flere operatører og virksomheter vil satse på mer avanserte og robuste wifi-løsninger som kan administreres sentralt på et supportsenter.

Christensen mener mesh-nettverk, som opprinnelig ble utviklet for militær kommunikasjon, gjør det enkelt å sette opp og administrere trådløse nettverk. I et mesh-nettverk kan hver enkelt node både sende og motta data, og jobber således mer på egenhånd uten å måtte ha kabling ut til hvert aksesspunkt.

Med de mesh-baserte produktene fra Open-Mesh lover Christensen et stabilt trådløst nett hvor dekning og kapasitet kan utvides etter behov, og et skybasert administrasjonsverktøy som kan overvåke trådløse nettverk fra hvor som helst i verden.

Verdiøkende tjenester

Nå er Christensen på jakt etter forhandlere som vil være med å selge Open-Mesh i Norge. Mens Mychoice i stor grad har hatt operatørene som kunder, er den nye nettbutikken rettet mot forhandlerne, og målet er å bygge opp it-kanalen på en god måte.

Å drifte skyen for kunden er én mulighet.

– Dessuten er det et veldig godt markedsføringsverktøy i selve Open-Mesh’ skyapplikasjon, fortsetter Christensen.

– Om du for eksempel driver en kafé og en kunde skal få tilgang til wifi-nettet ditt, må han logge på via Facebook og like siden din for å få tilgang.

Har du ikke meldt deg på ​IT-Bransjens forhandler-arrangement Channelworld 27. oktober? Program og påmelding se her!