Microsoft kvitter seg med Razorfish

Microsoft kvitter seg med Razorfish

Nye endringer i Microsofts nettsatsning. Nå selger de gigantisk annonsebyrå.

Publicis Groupe skal kjøpe Razorfish fra Microsoft for 530 millioner dollar.

Razorfish er et av verdens største digitale markedsføringsselskaper. Microsoft kjøpte dette i 2007, da de tok over aQuantive for hele seks milliarder dollar. Dette innhugget i markedsføring på nett ble gjort for å bedre konkurrere med Google.

Den nye avtalen med Publicis Groupe sier at de skal forhandle annonser med Microsoft til gunstige priser.

LES OGSÅ:

Microsoft kjøper aQuantive

- Vi ser frem til å fortsette arbeidet med Razorfish som et av våre byråer, og vi er sikre på at som en del av Publicis Groupe, vil Razorfish styrke sin suksess i den digitale markedsføringsindustrien, sier Microsofts Steve Ballmer i en pressemelding.

Grunnen til salget er heller uviss, men det kan dreie seg om interessekonflikt mellom Razorfish og Microsoft Advertising.

LES OGSÅ:

Microsoft og Yahoo med 10-årskontrakt