Deli de Luca satser på iPhone

Storkiosk-kjede satser på iPhone i markedsføringen.

Publisert Sist oppdatert

Deli de Luca-kunder som laster ned og installerer et nytt, gratis iPhone-program, kan via sin iPhone motta tilbud og laste ned mobile verdikuponger.

LES OGSÅ: iPhone-utviklere tjener godt på reklame

For eksempel kan man én gang hver dag gjennom en uke hente frem et strekkode-bilde på iPhone-skjermen, og når man holder denne opp mot strekkodeleseren i kassa hos Deli de Luca, får man en gratis juice eller smoothie.

Gratis kaffe, prisavslag eller kinobilletter er andre goder som følger med iPhone-programmet.

1-1-markedsføring

Man kan laste ned strekkoder og deretter hente seg gratis kaffe hos Deli de Luca.

Bakgrunnen for at Deli de Luca har bestilt en slik applikasjon, er at markedsføring i form av tradisjonell massekommunikasjon er for nedadgående, mens 1-1-markedsføring nært opp mot kjøp er i sterk fremmarsj.

Dette hevder firmaet CatchTheEye AS, som har utviklet iPhone-applikasjonen for Deli de Luca. CatchThe Eye er et medieselskap som selger tilgang til forbrukere via skjerm, med mobil som retur- og responskanal, skriver selskapet i en pressemelding.

Noe av bakgrunnen for at iPhone-applikasjonen lanseres nå, er en endring i markedsføringsloven fra 1. juni i år som åpnet for mer utstrakt bruk av rabattkuponger som markedsføringsmiddel.

LES OGSÅ: 21 svartelistede iPhone-programmer

Det er Tine som er først ute med denne markedsføringen hos Deli de Luca. Denne uka får kundene som bruker iPhone hos Deli de Luca, en gratis smoothie eller økologisk juice med på kjøpet.

I iPhone-programmet til Deli de Luca er det også med en «locator» som ved hjelp av gps-funksjonen i iPhone finner nærmeste Deli de Luca-butikk og via Kart-programmet i iPhone viser veien dit.

iPhone-programmet lastes ned via iTunes – gå hit .