Kjøper kanadiske Techneos

Kjøper kanadiske Techneos

Confirmit vil bruke smarttelefoner og nettbrett til datainnsamling for spørreundersøkelser.

Ifølge en pressemelding fra Confirmit har selskapet kjøpt kanadiske Techneos Systems, som spesialiserer seg på spørre- og markedsundersøkelser på mobile enheter.

Datainnsamling på nett og mobil

Oppkjøpet gir Confirmit en rekke verktøy for datainnsamling på alle mobile plattformer, inkludert IOS, Android, Windows CE og Blackberry. Teknologien kommer i tillegg til Confirmits verktøy for datainnsamling på nett.

- Vi blir det første selskapet som kan tilby en plattform som støtter alle innsamlingskanaler, sier konsernsjef Henning Hansen i Confirmit til Finansavisen.

Techneos leverte teknologien til over 15 millioner undersøkelser på mobil plattform i fjor, og var den eneste virksomheten som samlet inn data via mobilapplikasjoner, altså "apps".

- Evnen til å segmentere og målsette kunder, spesielt de som er vanskelig å nå, gjennom flere kanaler er viktigst for forretningslivet i dag, sier Hansen i pressemeldingen.

Hansen sier også at han mener mobile enheter blir stadig viktigere for datainnsamling og markedsundersøkelser. Gjennom å kombinere Techneos Systems og Confirmits Horizon plattform for nett kan kundene nå det rette publikumet i rett tid og på rett måte.

- Om kunden foretrekker å bruke nettleser eller app for å gjennomføre undersøkelser, er Confirmit klare til å møte kravene, sier Hansen.

Større satsing på mobil

Bruce Temkin, partner i Temkin Group og ekspert på kundeopplevelser legger til at selv om folk ikke alltid sitter forran pc-skjermen, så går de fleste ikke langt uten mobilen.

- Mens bedrifter konkurrerer om å oppnå dypere, mer relevant innsikt rundt kundene vil de øke investeringer i mobile kanaler for å samle inn sanntid og lokasjonsbevisst tilbakemeldinger fra kundene, hevder Temkin i pressemeldingen.

Mobile Enheter