Nettbrett i cockpit

Nettbrett i cockpit

Norwegian oppgraderer sin elektroniske flight bag med nettbrett og apps.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

Hele Norwegians flåte av Boeing 737 skal nå utstyres med Panasonic Toughpad-nettbrett i cockpit når selskapet oppgraderer den elektroniske flight bag-en som har erstattet den tunge papirmursteinen «flight bag» man tidligere brukte.

bag Flight -en er en mappe som inneholder all informasjon pilotene trenger når de er ute og flyr, som for eksempel operasjonsmanualer, avgangsberegninger, vek og balanse beregninger og kart. En slik papirsamling kan typisk sett veie opp mot 45 kilo.

gikk i «electronic til tidligere bag» Konkurrenten år. SAS flight forøvrig over også

å Mye spare

flyselskapet, å kun drivstoff. Den utover fordeler og langt og vekt bag-en spare det for elektroniske store går flight gir

Det opplagte ligger i at ved å digitalisere kart, manualer og andre dokumenter som vanligvis fyller cockpiten, sparer Norwegian en god del drivstoff, avhengig av forhold og drivstoffpriser. Men det går også på effektivitet og en tryggere hverdag.

elektronisk med cockpit toppledelsen de første begynte innførte prosjektet var - 2008 som med dessuten i flyene selskapet. i av er første allerede Prosjektet å for trygt gjennomføring. ren, støtte fra digitalisere Norwegian en har de Det forankret 2009, 2006, implementering i i viktig solid aller en løsning. vært og

nødt konsepter løsningen, operasjon konkurransepreget marked sier forbli For meget effektiv vår i En og viktig som Christian kaptein til er Norwegian. på i - i å digitale og Ole å Melhus, er strømlinjeformet ekstremt assisterende slik vi bransje. langsiktig konkurransedyktig satse flygesjef fremtidssikre og et tenke denne

til reduserer gjennomføre mulighet som motorslitasje, igjen trygghet. og beregninger motoreffekt Løsningen før redusert nøyaktige til drivstofforbruk noe bidrar bidrar eksempel for til som å avgang, redusere bedre gir en av å økt

er selv Pilotene med Melhus. fornøyde opplyser også løsningen,

tidligere jeg uten imponert kalkulatror. som bratt lærekurve måte enkelte automatisere som Det økes han. mye hvor er over på de for - og fleste, gjør en et har også De dette har ser tryggere. gjerne Sikkerheten aller manuelt, forteller verktøy som dagen å kunnskapsnivået økt, prosesser fleste gjøres enklere vært og ved

flyet Windows på

Avionics Norwegian, av den med Luftfartsmyndighetene. av Toughpad maskinvareløsningen solide godkjenning utredet nye som for i er enn fysiske beregnet møterommet. Den for som forhold prosjektering FZ-G1, av mye Scandinavian De Panasonic form er tøffere fra leveres Nettbrett og ansvarlig

får flyvningen. digitaliserer Vi piloten rask og operasjonsmanualer, og en andre tilgang dokumenter ha løsning balanseberegninger må utviklet flyplasskart, enkel - til… tilgang og under Piloten som har vekt- til

Les om:

Mobile Enheter