Apple får dansk arroganseslakt

Apple får dansk arroganseslakt

– Påfallende mange Iphones blir ødelagt rett etter de to årene garantien dekker, sier en dansk Iphone-reperatør.

Nylig la Apple-sjef Tim Cook seg flat for kinesiske Apple-kunder og unnskyldte at selskapet ble oppfattet som arrogant på grunn av reparasjonspolitikken sin. Unnskyldningen kom etter stort press fra statlige medier i Kina.

Nå tordner en Iphone-reparatør mot det mektige teknologiselskapet, skriver den danske tekno-nettavisen Comon.

Les også: Apple er sinnssykt arrogante

– Apple er ikke kun arrogante overfor kineserne, men mot kundene sine generelt. Serviceprisen og reparasjonstiden står ikke i stil med tiden og prisen hos uautoriserte Iphone-reperatører.

Det sier uautorisert reparatør Jones Rasoulinia hos Iphone-verkstedet iCovers.dk.

– Bevisst strategi

– Hvorfor skal det ta to uker for å reparere en defekt knapp hos Apple, når vi kan gjøre det på under en time og dessuten til en tredjedel av prisen? Er det god kundeservice når man har kjøpt en av de dyreste smarttelefonene på markedet? spør han retorisk til Comon, og svarer selv:

– Det er en bevisst strategi fra Apples side for at de skal selge en ny telefon til kundene til en pris godt under offisielt butikknivå, men som er langt høyere enn det det koster å reparere skaden, spekulerer Rasoulinia.

Les også: Apple får kraftig kritikk

Helt tilfeldig ødelagt?

Rasoulinia har også merket seg en annen tendens i løpet av årene som reparatør.

– Påfallende mange Iphone 4 og 4S blir ødelagte rett etter de to årene som garantien dekker. Jeg kan ikke la være å tenke på om Apple lager telefonene slik at de bare holder gjennom garantiperioden. Slik jeg ser det, bunner det i grådighet og manglende respekt for kundene.

Les også: Slik går Iphone-salget

Det hadde ikke lykkes Comon å få noen kommentar fra Apple.

Les om: