Aspiro har kjøpt Mobile Entry

Aspiro har kjøpt Mobile Entry

Svenskene har nå tatt over nordmennene, og skal bli en viktig del av satsning på bedriftsmarkedet.

I september i fjor kjøpte det svenske selskapet Aspiro 25,5 prosent av aksjene i norske Mobile Entry. Nå kjøper de resten av selskapet som omsatte omlag én million kroner første halvår i år. De resterende aksjene, 74,5 prosent, ble kjøpt for 4,25 millioner kroner kontant.

Mobile Entry utvikler teknologi, løsninger og konsepter for mobile tjenester, både interaktivitet og reklame. Blant kundene finner vi VG Multimedia, Aftenposten, Hjemmet Mortensen, og Svenska Dagbladet.

Aspiro lager og distribuerer mobile underholdningstjenester, bedriftsløsninger og søketjenester i nord-Europa, og er markedsledende på området. De selger blant annet via kjente merkenavn som Inpoc, Cellus og Boomi.

LES OGSÅ: Gratis OL-sendinger på mobilen

- Mobile Entry vil være en viktig del av Aspiros strategi for ytterligere satsning på virksomhetsområdet Business Solutions og vår nysatsning på mobil interaktivitet. Mobile Entry har med seg fornøyde kunder og i tillegg en plattform som plasserer Aspiro i førersetet for den teknologiske utviklingen på området, sier Gunnar Sellæg, administrerende direktør i Aspiro, i en pressemelding.

Det relativt lille norske selskapet blir nå del av et selskap som har kontorer i Norge, Sverige, Finland, Danmark, Estland, Latvia og Litauen. Aspiro omsatte for 405 millioner svenske kroner i 2007.

Les om: