Brightpoint doblet inntjeningen

Brightpoint doblet inntjeningen

Brightpoint solgte flere mobiler, men tjente mindre i Europa i 2009. Her hjemme doblet distributøren lønnsomheten.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

Brightpoint Norge omsatte for 1,17 milliarder kroner i 2009. Det viser selskapets årsregnskap som i forrige måned ble oversendt Brønnøysundsregistrene.

tilsvarer mobildistributøren nedgang 24 da prosent Omsetningen for kroner. milliarder 2008, for en på 1,55 omsatte fra

kroner driftskostnadene I imidlertid til av løpet som 31. milliarder 1,15 regnskapsåret, milliarder kroner. også desember 1,53 avsluttet fra 2009, reduserte distributøren ble

driftsresultat ordinært 22,9 distributøren Det finansinntekter igjen året det finanskostnader et dobbelt er Kombinert kronene før. kroner. millioner de med og ga satt på reduserte 11,3 som så økte mye med millioner

i resultatene. Norge ikke ønsket å kommentere Brightpoint

Lavere salgspris

2,348 endte dollar, (EMEA) fra konsernnivå milliarder omsetning milliarder Midtøsten Brightpoints Afrika ned i samlede og dollar På 2008. 1,676 for Europa, på

275,8 EMEA prosent fjor. dollar sammen det 333,4 i ned til dollar for millioner på endte i fra Nettoinntjeningen samme av før. 53 sto som 2009, året omsetningen, millioner

Vest-Europa Globalt følge av Til har den i mobiltelefoner distributøren av EMEA, som økt mobiltelefoner 28 ned salg prosent. for med at gjennomsnittlige modeller. lavere av i salgsprisen på salg avanserte tross mer melder inntjeningen gikk om gått ned

med før, året til direkte med modeller fjor, skriver konsernet. i beslutningen i produsenter vi mer Nedgangen tatt er på skyldes sammenliknet i sammenliknet svakere lavere generelt markedsforhold salget operatørsubsidier enheter mer aktive avanserte avanserte i selge har flere - samt selskapet av Europa som å om årsrapporten i, enkelte for markeder

Kutter ansatte

vært selskapet å globale viktig den har 2009 et Ifølge for årsrapporten mål optimalisere driften. effektivisere og i

februar å plan 2009 2009. dollar I distributøren løpet annonserte kostnader for derfor 45 var millioner kostnader. til og Målet omfattende med å kutte kutte sin 40 i sammen av mellom

220 arbeidsstokken. tiltakene prosent stillinger. i var syv kuttet og globale i arbeidsstokken. minst av ifølge den 280 kutt utgifter av til selskapet administrasjon til sammen ansatte, 2009 salg løpet sparke ikke tilsvarende Målet å årsrapporten I minst var Blant og rundt knyttet

i til distributøren 69 I ansatte antall 2008 økt 56 fra at imidlertid viser 2009. i Norge årsregnskapet

Optimaliserer distribusjonen

av Europa Centers distribusjonen vært annen å effektiviseringen selskapet eller konsolidere strategisk etablere del En det of kaller viktig Excellence. sentrallagre, plasserte har i European å gjennom

mai I annonserte Brinova… selskapet at har gått sammen Sverige Brightpoint distributøren med i

Mobilitet