Brightpoint doblet inntjeningen

Brightpoint doblet inntjeningen

Brightpoint solgte flere mobiler, men tjente mindre i Europa i 2009. Her hjemme doblet distributøren lønnsomheten.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

Brightpoint Norge omsatte for 1,17 milliarder kroner i 2009. Det viser selskapets årsregnskap som i forrige måned ble oversendt Brønnøysundsregistrene.

mobildistributøren Omsetningen kroner. tilsvarer nedgang en fra på milliarder 2008, 1,55 for prosent for omsatte da 24

driftskostnadene distributøren av regnskapsåret, avsluttet milliarder imidlertid milliarder 1,53 31. kroner. reduserte også 1,15 til kroner fra 2009, som løpet I desember ble

er med 22,9 finansinntekter de reduserte så Kombinert på med økte mye finanskostnader millioner året dobbelt før. ga igjen ordinært 11,3 som det kronene millioner Det et satt og distributøren kroner. driftsresultat

resultatene. ikke å Brightpoint i kommentere Norge ønsket

salgspris Lavere

Brightpoints samlede konsernnivå for endte Afrika på dollar, 2,348 Europa, På omsetning dollar milliarder Midtøsten og i 2008. milliarder 1,676 ned fra (EMEA)

samme sammen dollar i i fra 275,8 Nettoinntjeningen som dollar på for omsetningen, 53 prosent det millioner til endte fjor. 333,4 året sto før. EMEA millioner ned 2009, av

mobiltelefoner om med salg EMEA, tross den gjennomsnittlige prosent. i avanserte ned gikk modeller. av Vest-Europa har følge av at lavere distributøren inntjeningen for av 28 salg gått ned økt Globalt Til på som mobiltelefoner mer melder salgsprisen i

selskapet året tatt årsrapporten i, skriver markeder enheter er i operatørsubsidier flere direkte produsenter før, med som sammenliknet enkelte for vi fjor, sammenliknet på i å Europa har selge lavere beslutningen om skyldes - av i til i konsernet. mer avanserte svakere avanserte samt Nedgangen med modeller generelt salget aktive markedsforhold mer

ansatte Kutter

selskapet den har vært i driften. optimalisere å Ifølge globale for effektivisere et mål og viktig 2009 årsrapporten

for 2009 annonserte sammen Målet derfor løpet 2009. i sin kutte millioner februar plan dollar mellom omfattende til 40 å var kostnader med 45 og å kostnader. av I kutte distributøren

å Blant i kuttet tilsvarende til rundt av 2009 og kutt selskapet sammen administrasjon ikke globale var ansatte, Målet løpet arbeidsstokken. 220 stillinger. i den var arbeidsstokken. syv utgifter og salg ifølge til minst I årsrapporten 280 tiltakene minst av prosent knyttet sparke

fra at i økt 69 til imidlertid 56 distributøren 2009. ansatte årsregnskapet antall 2008 Norge viser I i

Optimaliserer distribusjonen

å selskapet har annen del å plasserte kaller av Europa viktig En strategisk sentrallagre, gjennom Centers of konsolidere effektiviseringen vært etablere European i det eller Excellence. distribusjonen

med at distributøren mai Brinova… Sverige sammen annonserte har gått selskapet I Brightpoint i

Mobilitet