Hello vant storkontrakt med Opera

Selskapet skal levere blant annet ip-telefoni og Device Managment til hovedkontoret i Oslo.

Publisert Sist oppdatert

Hello leverer mobiltelefoni og andre teletjenester til bedriftsmarkedet.

Nå har selskapet vunnet kontrakt med norske Opera Software om leveranse av tjenester til rundt 300 ansatte ved Operas hovedkontor i Oslo.

Avtaleperioden er på to år, og dekker en rekke tjenester som mobil- og ip-telefoni, maskinvare, trådløst sentralbord og Mobile Device Managment.

- Opera er en svært kompetent kunde som vi er stolte av å signere med, sier Fredrik Horn-Berlin, administrerende direktør i Hello i en pressemelding.

Får velge mobilnett selv

Valget falt på Hello blant annet fordi at brukerne selv står fritt til å velge mellom Telenor eller Netcoms mobilnett under avtalen.

Thomas Bullen i Opera Software tror de ansatte vil bli godt fornøyde med tilbudet fra Hello.

- En av årsakene til å velge Hello er at de ansatte selv kan velge dekningsnett. I tillegg får vi tatt i bruk Mobile Device managment med støtte for alle de vanligste plattformene - og en web-basert sentralbordsløsning, sier Bullen.

Device managment

En annen årsak skal være Hello Device Managment (HDM), som gir Opera kontroll over mobilparken.

Tjenesten inkluderer fjernsletting, lås og lokalisering av tapte enheter og automatisk eller manuell backup av innhold.

Man kan også feilsøke telefoner med en innebygget fjernstyringsfunksjon, sentralt oppdatere programvare og innstillinger og implementere sikkerhetsrutiner, på tvers av alle store plattformer.

- Med over 189 millioner brukere av våre nettlesere på mobil, mener vi at vi har lært oss ett og annet om mobilteknologi, og vi tror at de ansatte på vårt Oslo-kontor vil være fornøyde med løsningen fra Hello, sier Bullen.