Mobilen er nøkkelen

Mobilen er nøkkelen

Hilton-konsernet frir til teknologer og gjester med dårlig tid, lavt blodsukker og jetlag.

Hotellene i Hilton Worldwide Holdings vil gjøre innsjekking raskere og enklere. Fra og med neste år ruller de ut en ny og forbedret selvinnsjekkingstjeneste på sine hoteller i USA, ifølge nettstedet Slash Gear.

Selvinn- og utsjekking har hotellene er noe Hilton har drevet med en stund, men konsernet skrur konseptet opp enda et hakk. Planen er nemlig at gjestene i tillegg til å sjekke inn uten å være nødt til å snakke med ett eneste levende menneske, også skal kunne velge sitt eget rom via mobilen.

Dersom utrullingen går etter planen, vil tjenesten utvides til at også nøkkelen til hotellrommet er klar på mobilen før man i det hele tatt har satt sin fot i lobbyen.

- Vi gir kundene enestående valgfrihet i stor skala, rett i hånda, sier administrerende direktør Christopher Nassetta i Hilton Worldwide Holdings.

Målet er at hele løsningen, med inn- og utsjekking, romvalg og nøkkel på mobilen skal være på plass i de aller fleste av konsernets 4.200 hoteller rundt om i verden innen utgangen av 2016.

Prisen for mobil-eventyret ligger på omlag 3,1 milliarder kroner. Men da kan gjestene tross alt også velge mellom å bruke Android eller Iphone.

Les om: