Nutel-kunder taper alt

Nutel-kunder taper alt

Det er lite håp for at kundene fra det konkursslåtte mobilselskapet Nutel får igjen sine penger.

Det lille norske mobilselskapet Nutel er slått konkurs, og Ventelo har stengt nettet for selskapets kunder. Nyhetene er enda dårligere for de som har lagt penger i selskapet. Det er ikke sannsynlig at det er noe penger til dem i konkursboet.

I en epost får kunder følgende svar:

"Bostyrer har i dag undersøkt om innbetalte midler fra kundene/abonnentene er avsatt på særskilt konto. Det er dessverre ikke tilfellet. Dette innebærer at kundenes/abonnentenes krav er uprioriterte krav i konkursboet."

Det betyr at depositum som er betalt for å bli kunde i Nutel på 990 kroner er borte. Dette gjelder også Nutel-kunder som har forskuddsbetalt abonnement. Noen har betalt 6000 kroner for det løpende året, pluss 990 kroner i depositum. De kan miste i alt 6990 kroner.

- Jeg reagere sterkt på at selskapet ikke har satt av depositumene på et egen konto. Dette kan være ulovlig, sier en oppgitt Terje Edwardsen, eks-kunde i Nutel.

Les om: