Oppkjøp gir Birdstep-vekst

Oppkjøp gir Birdstep-vekst

Kjøpene av ServiceFactory, Segco Software og Aramova ga Birdstep en inntektsvekst på 69 prosent i andre kvartal.

- Da vi gikk inn i dette året, så navnga vi 2007 som det store konsolideringsåret. Siden det bare er markedslederne som vil være i stand til å tilby de komplette produktporteføljene som de største kundene etterspør, så var det avgjørende for Birdstep å lede an i denne konsolideringen. Birdstep har derfor kjøpt ServiceFactory, Segco Software og Aramova, sier Petri Markkanen, administrerende direktør i Birdstep Technology i en børsmelding.

LES OGSÅ: Birdstep på handletur

Birdstep Technologys inntekter fra wireless-området vokste med 91 prosent til 15,3 millioner kroner i andre kvartal, nesten en dobling fra åtte millioner i tilsvarende kvartal i fjor. Den konsoliderte omsetningen vokste til NOK 20,3 millioner i kvartalet inkludert foretningsområde integrert databaseteknologi, sammenliknet med med 12,0 millioner i andre kvartal 2006.

- Med en inntektsvekst innen wireless på 91 prosent har vi også inntatt posisjonen som den ledende globale tilbyderen av mobilitetsløsninger, mener Markkanen.

LES OGSÅ: Fortsatt store minustall i Birdstep

Selskapet leverer fortsatt røde tall på bunnlinjen med et driftsresultat på minus 8,6 millioner kroner og resultat før skatt på minus 9,5 millioner.

- Etter å ha fullført de tre seneste oppkjøpene, går Birdstep nå i gang med steg fire av vår forretningsplan: Forretningsvekst gjennom marked, kunder og produktsynergier. Vi ser frem til å rapportere på disse områdene i de kommende kvartalene, sier Markkanen.

Mobilitet