Ring gratis i 88 minutter

Ring gratis i 88 minutter

Mobiloperatøren OneCall lanserer et abonnement hvor du kan ringe i 88 minutter og sende 78 sms i måneden, helt gratis. Men det gjelder kun i Norge.

Har du et forbruk som er i tråd med det Post- og teletilsynet har satt som standardforbruk på www.telepriser.no blir det nå helt gratis å bruke mobilen

Det siste året har One Call så å si uavbrutt toppet Post- og teletilsynets prisoversikt www.telepriser.no, ifølge selskapet. Men de siste ukene har det forgått en ”kommakrig” om førsteplassen, som i realiteten har dreid seg om å senke minstefakturering mer enn å gi kundene billigere priser.

Men nå sier OneCall stopp.

Fra og med onsdag 18. april kan du som One Call Mobil Faktura kunde ringe 88 minutter og sende 78 sms helt gratis - hver måned. Det er ingen oppstartsavgift på de første 88 ringeminuttene. Det er ingen månedsavgift, ingen minstefaktura eller andre betingelser med liten skrift, ifølge en pressemelding.

Ikke utenlandstrafikk

Men administrerende direktør Øistein Eriksen presiserer overfor Computerworld.no at det dreier seg om norsk trafikk, og at det er kun et abonnement per snute.

- Det gjelder ikke utenlandssamtaler. Nå tar vi strukturen med norsk trafikk og gjør den gratis, sier han.

- Og jeg blir fakturert hvis jeg ringer for 89 minutter?

- Ja, men bruker du efaktura er det ikke noe gebyr, og vi satser på å ikke fakturere en krone hver eneste måned, sier Eriksen.

Han forteller at selskapet i løpet av mai forventer å få inn 20 000 til 30 000 nye kunder som en følge av dette tiltaket.

- Vi vil bli husket som den som tok skrittet tidlig, at summetonen ble gratis, og nå tar vi den helt ut, sier Eriksen.

Forventer svar

Han regner ikke med å tjene penger på tilfanget av nye kunder med det første, men sier at dette er et langsiktig program, og at selskapet sterke eier (Hafslund) gjør det mulig.

- Hva tror du konkurrentene vil gjøre?

- Tror nok at de vil svare, men jeg lurer på hvem og hvor fort. Vi utfordrer alle nå.

Han forteller videre at OneCall nærmer seg 100 000 kunder i Norge, men vil ikke gå ut med eksakte tall.

- Det svarer vi ikke på for da blir det for lett å analysere oss. Vi er opptatt av å ikke være enkle å lese for konkurrentene, sier han.

One Call har et langsiktig mål om å bli den største uavhengige teleoperatøren i det norske markedet.

LES OGSÅ: Chess innfører prisgaranti

Les om:

Mobilitet