Sms til alle SAS-reisende

Flypassasjerer får nå en sms med status for sitt fly før de skal reise. SAS har testet ut teknologien i vinter, og passasjerene er storfornøyde.

Publisert Sist oppdatert

Denne uken starter SAS sin nye mobiltjeneste som gir passasjerene beskjed om flyet er i rute eller forsinket. Et par timer før du skal reise får du en tekstmelding om flyet er i rute, og hvilken utgang flyet står ved. Hvis det oppstår en forsinkelse vil du umiddelbart få beskjed om dette på sms.

- Alle som har registrert mobilnummeret i bestillingen sin vil få denne servicen fra oss helt gratis. Nå vil du få status for ditt fly, enten du er på Flytoget, i tax-freebutikken eller sitter ved utgangen, sier kommunikasjonsdirektør Thomas Midteide i SAS Norge.

SAS-passasjerer som har reist til Trondheim i vinter har testet ut teknologien, og kundene har vært veldig fornøyde med denne servicen.

- Vi har tidligere brukt denne teknologien bare til abonnenter, men på bakgrunn av positiv tilbakemelding fra våre kunder vil alle våre 10 millioner passasjerer etter hvert få denne servicen, sier Midteide.

Ni av ti ønsker SMS

Flyselskapene har fått kritikk for at det er vanskelig å få informasjon på flyplassene, særlig når været har skapt store problemer i flytrafikken. SAS har utviklet denne mobilteknologien for at kundene skal få bedre informasjon om sitt fly også i slike situasjoner.

I testen sa nær 90 prosent av passasjerene at de ville ha denne servicen fra SAS. De passasjerene som ikke ønsker dette kan enkelt stoppe tjenesten ved å sende en melding tilbake.