EFFEKTIV MED IPAD: Salgsdirektør Knut Grothaug viser frem løsningen "Speedy Touch" som erstatter den gamle produktboka. (Pressefoto)

EFFEKTIV MED IPAD: Salgsdirektør Knut Grothaug viser frem løsningen "Speedy Touch" som erstatter den gamle produktboka. (Pressefoto)

Würth bytter ut boka med Ipad

350 selgere kan endelig legge den tykke produktboka på hylla.

Når man er ute hos kundene for å selge, er det viktig å ha verktøyet i orden. Würth Norge leverer produkter til bruk i bygg og anlegg, industri og bilbransje og har et stort utvalg innen verktøy, kjemi, verneutstyr og verkstedutstyr.

Digitalt salgsverktøy

Selskapet tar nå for alvor steget ut i den digitale verden, og utstyrer sine selgere med e-verktøy i form av en Ipad og salgsverktøyet Speedy Touch.

- Vi har lagt den gamle, meget tykke produktboka på hylla. Den som inneholdt all informasjon om alle våre produkter, og som ble manuelt oppdatert hvert kvartal. Jeg tror ingen vil savne den, sier salgsdirektør Knut Grothaug i Würth Norge.

Produktsjefene kan med den nye løsningen legge inn nye produkter og løsninger fortløpende, og alle oppdateringene er tilgjengelig til enhver tid.

Verktøyet skal øke produktiviteten, og er i tillegg til produktkatalog også et planleggingsverktøy slik at selger skal få mer til til forberedelser og kundekontakt. De kan også enkelt vise informasjons- og produktvideoer, og generelt sett yte bedre og raskere service.

Bilder, tekniske data, funksjoner og HMS-informasjon er ogå kun et svipe unna, og det er enklere for selger å raskt effektuere bestillinger.

- Med Speedy Touch har selgerne all nødvendig informasjon tilgjengelig uansett hvor man befinner seg. I praksis betyr dette mer tid til problemløsing hos kunden, sier Grothaug.

Full fart på e-handel

Informasjonen som selgerne nå får direkte i lomma, er naturlig nok dessuten tilgjengelig på selskapets nettsider, ikke bare for de ansatte, men også for kundene. Overgangen til den nye digitale løsningen betyr også at butikkløsningen på nett har fått en runde oppgradering.

I den sammenhengen har Würth Norge opprettet en ny stilling, salgssjef for e-handel, som har ansvar for å følge med på utviklingen og ta nødvendig grep om nettbutikk og app.

- Vi må ikke bare henge med i svingene, vi må ligge i forkant av utviklingen slik at vi kan levere det fagfolk har bruk for, når de har bruk for det, avslutter Grothaug.

Verktøyet Speedy Touch er utviklet og selges av Würth Phoenix og bruker Microsoft Dynamics AX og Dynamics CRM i bunnen.

Würth Norge ble etablert 1973 med hovedkontor på Holum, nord for Oslo. Selskapet har i dag omlag 613 ansatte i tre divisjoner auto, metall og bygg.