Mobilt prisdryss til norske selskaper

Mobilt prisdryss til norske selskaper

De to norske innholdsleverandørene Aspiro og Cellvision gikk helt til topps under mobilmesterskapet Surfport Awards 2005.

De to norske innholdsleverandørene Aspiro og Cellvision gikk helt til topps under mobilmesterskapet Surfport Awards 2005, i hard konkurranse med Nordens beste tilbydere av mobilt innhold, ifølge en melding fra Pressekontoret.

- Tjenestene disse selskapene leverer holder et høyt internasjonalt nivå, og prisene er svært fortjente, sier Marius Halle, ansvarlig for innholdstjenester i NetCom.

Dette er første gang et nordisk mesterskap i mobile innholdstjenester er blitt arrangert. Surfport Awards låner navnet sitt fra Surfport, en nylansert felles brukerportal for mobilt internett for NetCom i Norge og for TeliaSoneras øvrige selskaper i Sverige, Danmark, Finland og Litauen.

Vant hovedprisen

Norske selskaper stakk dermed av med to av i alt seks priser under utdelingen, som foregikk i glamorøse omgivelser i København 28. oktober. Cellvision fikk prisen for mest brukervennlige tjeneste, for sin populære lokasjonsbaserte værtjeneste. Aspiro fikk utdelingens mest prestisjetunge utmerkelse, nemlig prisen for årets innholdsleverandør.

Halle hadde håpet at flere norske innholdsleverandører skulle få priser.

- De norske leverandørene ligger svært langt fremme også i nordisk sammenheng. Når det er sagt, har dette vært et veldig bra arrangement som setter standarden for neste års Surfport Awards, sier han.

Jan Erik Sørgaard, internasjonalt ansvarlig for salg i Aspiro, var strålende fornøyd med å vinne kveldens hovedpris.

- Dette var utrolig morsomt, og er et resultat av det gode samarbeidet mellom menneskene i Aspiro og NetCom, sier han. Aspiro fikk ros for å være en rollemodell i bransjen, for å ha høy bruk og stor variansjon i tjenestene og for å være dyktige på markedsføring.