Idium på bedringens vei

Idium på bedringens vei

Det norske nettportalselskapet Idium går i pluss. Nå er selskapet klar for vekst.

- Det er første gang på ti år vi tjener bra med penger, sier Henning Edwardsen, administrerende direktør i selskapet Idium.

Selskapet lager og produserer portalløsninger og publiseringsverktøy ment for internett, og gjør det bra for tiden. Omsetningen har vokst med 47 prosent, eller 17,1 millioner kroner, sammenlignet med første halvår i fjor. Med den omsetningen havner selskapet på én million kroner i resultat.

- Vi har vært i en vekstfase med de utfordringene det innebærer. Nå er prosessgjennomføringen, salgsprossessene, rutiner og systemer der de skal være, sier Edwardsen.

- Stein på stein

Og det gjenspeiles på salget. Ifølge Deloitte leverer Idium en Norges mest solgte nettsideløsninger i markedet. Blant kundene står nå blant annet Telenor, Arcus-Gruppen, Byggmaker og Norske Energi på lista. I tillegg har selskapet satt fokus på å hanke inn kunder i smb-segmentet.

- Vi har bygget stein på stein gjennom flere år, og nå ser vi resultatene, sier Edvardsen.

Ambisjoner om vekst

Direktøren forteller at det lenge har vært små og mange aktører i markedet, og ingen dominerende selskaper. Men nå begynner det å tilspisse seg, mener han, og selskaper begynner å få en viss størrelse. Edwardsen understreker overfor Finansavisen at nettopp dét også er et mål for Idium.

- Jeg føler at vi nå har fått et gjennombrudd i år og at vi er på vei mot målet.

Les om: