Mamut i Google-samarbeid

Mamut i Google-samarbeid

Google skal distribuere annonsesystemet AdWords til utvalgte Mamut-kunder.

Mamut og Google offentliggjør i dag en nettannonseringskampanje som inkluderer distribusjon av AdWords til utvalgte kunder hos Mamut ut januar 2008. Avtalen vil bidra til at Mamuts selskapskunder kan øke sin synlighet ved annonsering på Google.

Samarbeidet inkluderer distribusjon av elektroniske verdikuponger for Google AdWords til nye og eksisterende kunder hos Mamut, Loopia og Active 24, med hovedvekt på Norge, Sverige, Danmark og Nederland, skriver Mamut i en børsmelding.

LES OGSÅ: To ganger Statoilhydro

- Nettet har hurtig blitt et meget slagkraftig verktøy for selskaper, uavhengig av størrelse, for å konkurrere og lykkes i dagens marked. Det er viktig for Google å samarbeide med markedsledere i alle regioner for å bidra til virksomheters fortsatte suksess, sier Jan Grønbech, Country Manager hos Google Norge i meldingen.

Promoterings- og markedsføringsavtalen kan senere bli utvidet til andre markeder. Hovedmålsetningen er å tilby mindre virksomheter høyere synlighet på nettet til gode priser.

LES OGSÅ: Google og IBM i skyene

- Dette er første fase av samarbeidet med Google hvor vi skal hjelpe våre kunder med å oppnå økt synlighet på Internett. Mamut jobber kontinuerlig med å tilby løsninger som skal bidra til at våre kunders daglige arbeidsdag blir enklere og mer effektiv, sier Eilert Hanoa, administrerende direktør i Mamut ASA.

Les om:

Nett-tjenester