Mindre salg, mer omsetning

Mindre salg, mer omsetning

Selv om produktsalget har falt, klarer Tandberg å få inn pene tall.

- Tandberg har hatt en stødig fremgang for å posisjonere seg for det andre halvåret, gjennom fokus på videonettverksledelse og telepresence, sier Fredrik Halvorsen administrerende direktør Fredrik Halvorsen i Tandberg i en børsmelding.

Resultatene fra andre kvartal levde opp til analytikernes forventninger, og Halvorsen sier seg altså fornøyd med de nye tallene.

Med en omsetning på 204,5 millioner dollar, har de økt omsetningen med fem prosent fra i fjor.

LES OGSÅ:

Disse trosser krisetidene

Men salget har dalt med samme prosent. I andre kvartal solgte de 15.663 enheter, sammenliknet med 16.483 i samme periode året før. Samtidig økte omsetningen av nettverksprodukter med 25 prosent, og service-omsetningen økte med 22 prosent.

Det som også har økt, er omsetningen i USA. Den økte fra 87,8 millioner dollar i fjor til 99 millioner dollar i år.

- Vi har fokusert på net+tverk- og telepresence-markedet, og dermed økt markedsandelen her. Nå skal vi også legge til små og mellomstore bedrifter i våre utviklingsplaner, forteller Halvorsen.

NTB melder at Silver Lake Partners nå igjen ser på et eventuelt oppkjøp av Tandberg. Vi har tidligere meldt at selskapet skal ha budt hele 14 milliarder kroner for selskapet.

LES OGSÅ:

Budkrig om Tandberg